ایران خودرویی ها دومین طرح فروش فوق العاده خود بعد از تعطیلی سامانه یکپارچه را قرعه کشی کردند. در این طرح فروش پنج محصول آبی های جاده مخصوص به صف شدند تا متقاضیان آنها را انتخاب کنند. ایران خودرویی ها برای این طرح پارس سال، پارس سال سفارشی (ELX) ، سمند سورن پلاس، پژو 207 با فرمان برقی و گیربکس دستی و پژو 207 دو رنگ با گیربکس اتوماتیک محصولاتی بودند که مدیران فروش ایران خودرو آنها را از میان محصولات حاضر در سبد محصولاتی خود جدا کرده و آنها را در دسترس متقاضیان قرار دادند. در مجموع 25 هزار خودرو در این دور از فروش عرضه شده که سهم مادران دارای دو فرزند و بیشتر 12 هزار و 500 دستگاه، سهم متقاضیان عادی 10 هزار دستگاه و سهم دارندگان خودروهای فرسوده نیز دو هزار و 500 دستگاه بوده است.

اطلاعات منتشر شده توسط ایران خودرو نشان می دهد در جدیدترین طرح فروش فوق العاده این خودروساز در مجموع بیش از 6 میلیون و 205 هزار و 600 نفر در این طرح فروش شرکت کردند. متقاضیان عادی سهمی حدود 93 درصدی را به خود اختصاص داده اند. آن طور که آمارها نشان می دهد در مجموع حول و حوش پنج میلیون و 754 هزار نفر متقاضی عادی بودند. سهم مادران دارای دو فرزند و بیشتر که براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت امکان شرکت در طرح های قرعه کشی خودروسازان را پیدا کردند حدود 4 درصد برآورد شده است. در جدیدترین قرعه کشی ایران خودرو حدود 303 هزار و 100 مادر بخت خود را برای خرید خودرو به قیمت کارخانه آزمودند. دارندگان خودروهای فرسوده نیز 3 درصد متقاضیان را در این طرح فروش فوق العاده به خود اختصاص دادند. بررسی نشان می دهد در مجموع حدود148 هزار و 500 نفر به دنبال این بودند تا خودروهای اسقاطی خود را نونوار کنند.

در میان محصولات عرضه شده ایران خودرو پارس سال همچنان در صدر جدول تقاضا قرار داشت. این خودرو بیش دو میلیون و 210 هزار و 400 نفر، تقاضا را به خط کرد. حدود 93 درصد ثبت نام کنندگان برای این محصول را متقاضیان عادی تشکیل می دادند. مدل سفارشی همین خودرو که در این طرح فروش حاضر بود نیز در جایگاه دوم جدول تقاضا قرار دارد. پارس سال سفارشی (ELX)  نیز در مجموع حدود یک میلیون و 680 هزار و 700 نفر را به خود جذب کرد. بررسی تعداد متقاضیان عادی برای این خودرو نشان می دهد حول و حوش 90 درصد تقاضا را تشکیل می دهند. رتبه سوم جدول تقاضا نیز به پژو 207 با فرمان برقی اختصاص دارد. این خودروی هاچ بک (بدون صندوق عقب) نزدیک به یک میلیون و 295 هزار نفر تقاضا را در این فروش فوق العاده به خود دیده است. سهم متقاضیان عادی بعد از بررسی ها حدود 94 درصد بوده است. تعداد متقاضیان کل برای سمند سورن پلاس بیش از 551 هزار و 220 نفر بوده است. از این تعداد 96 درصد تقاضا به متقاضیان عادی اختصاص پیدا کرده است. پژو 207 دو رنگ با گیربکس اتوماتیک در قعر جدول تقاضا در آخرین طرح فروش فوق العاده ایران خودرو قرار داشت. این خودرو تنها توانست حدود 486 هزار و 300 نفر را برای خرید به خط کند. مقایسه این عدد با تعداد متقاضیان عادی برای این خودرو خبر می دهد که حدود 95 درصد تقاضا مربوط به متقاضیان عادی بوده است.   

در شرایطی پژو پارس سال در صدر جدول تقاضا قرار دارد که بررسی قیمت محصولات عرضه شده در مبدا و قیمت بازاری آنها نشان می دهد پژو 207 با فرمان برقی بیشترین شکاف قیمتی را به خود می بیند. اما به رقم این شکاف قیمتی در رتبه سوم جدول تقاضا قرار گرفته است.