عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت صنعت لوازم خانگی مسیر خودروسازی را رفته و مردم در خرید این محصولات گرفتار هستند،

لطف الله سیاهکلی ادامه داد: بازار لوازم خانگی چند سال پیش باثبات بود اما امروز با بازار بی‌ثبات و قیمت‌های وحشتناک روبه‌رو هستیم که کسی نیز پاسخگو نیست.

این عضو کمیسیون صنایع با مقایسه میان صنعت لوازم خانگی و خودروسازی گفت خودروسازی بیش از 3 دهه زیر چتر حمایتی دولت ها قرار داشته است و اما خودرو‌هایی با قیمت‌های بالا به مردم تحویل داده می‌شود،  تولیدکنندگان لوازم خانگی نیز همین مسیر را رفته و با سوءاستفاده از حمایت صورت گرفته، قیمت‌ها را افزایش دادند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس معتقد است بازار لوازم خانگی چند سال پیش باثبات بود اما امروز با بازار بی‌ثبات و قیمت‌های وحشتناک روبه‌رو هستیم که فردی نیز پاسخگو نیست وزارت صمت نیز برنامه مشخصی در این ارتباط ندارد.

سیاهکلی خطاب به فاطمی امین می گوید تمرکز خود را روی عملکرد وزارت تحت مدیریت خود قرار دهید اگر عملکرد خوبی داشته باشید، شما را نگه می‌دارند. اما اگر عملکرد شما خوب نباشد، همه عالم هم نمی تواند کار کند که شما در سمت خود بمانید و برکنار می‌شوید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در پایان به وزیر صمت هشدار داد که باید برای وضعیت بازار خودرو و لوازم خانگی استیضاح شود.

بازار خودرو بیش از چهار سال است که به دلیل ممنوعیت واردات بیش از پیش در انحصار خودروسازان داخلی قرار گرفته است وزارت صمت به رغم چالش هایی که بازار انحصاری خودروی برای مصرف کنندگان بوجود آورده جلوی واردات لوازم خانگی را نیز گرفته است. ممنوعیت ورود لوازم خانگی بازار آن را به ویروس انحصار آلوده کرده است. این شرایط داد مصرف کنندگان را چه به لحاظ کیفیت و چه به لحاظ قیمت در آورده است.