حضور تارا و شاهین در بازار خودروی روسیه قطعی شده اما قرار است این خودروها در بازار این کشور به چه قیمت هایی عرضه شوند؟

آن طور که سردبیر مجله Za Rulem پیشی بینی کرده هر دو مهمان جدید بازار روسیه بیش از یک میلیون روبل در این کشور قیمت خواهند داشت.

به نظر ماکسیم کاراکوف محصولات ایرانی که قرار است در بازار روسیه حاضر باشند از کیفیتی متوسط برخوردار هستند با این حال می توانند با توجه به شرایط حاکم بر بازار روسیه و خروج برندهای بین المللی از این بازار، جایی برای خود دست و پا کنند.

قیمت یک میلیون روبلی تارا و شاهین در بازار روسیه به آن معناست که هر دستگاه از این محصولات ایران خودرو و سایپا حدود 20 هزار دلار قیمت پیدا می کنند. تارا و شاهین در مرز ایران و روسیه حول و حوش 13 هزار دلار قیمت دارند اما بعد از ورود و اضافه شدن سایر هزینه ها مانند مالیات بر ارزش افزوده و هزینه های گمرکی،  قیمت آنها تا حوالی 20 هزار دلاری بالا بیاید.

ایران خودرو و سایپا در نمایشگاه اتوموبیلتی مسکو 2022 که اوایل شهریورماه برگزار شد به همراه شرکت های قطعه ساز شرکت کردند. در این نمایشگاه ایران خودرویی ها تارا با گیربکس اتوماتیک را به همراه داشتند و سایپا نیز شاهین را در معرض دید بازدیدکنندگان روسی قرار داد.

گزارش های رسیده از نمایشگاه خودروی مسکو از استقبال روسها از تارا و شاهین حکایت داشت. در حاشیه این نمایشگاه ایران خودرویی ها توانستند تفاهم نامه ای با شرکت معتبر کلوچ آوتو روسیه برای فروش و خدمات پس از فروش محصولات خود در بازار روسیه منعقد شده است که در نتیجه آن محصولات سواری ایران خودرو با برنامه 20 هزار دستگاه در سال اول به بازار روسیه صادر خواهد شد.

به رغم پیش بینی های صورت گرفته نمی توان تا زمانی که تارا و شاهین در بازار روسیه حضور پیدا نکنند، قیمت آنها را مشخص کرد و هر قیمتی که اعلام می شود در حد گمانه زنی خواهد بود.