دومین مرحله از فروش خودرو در حالی روز گذشته آغاز شد که علاوه بر ایران خودرو و ساییپا به عنوان دو خودروساز بزرگ کشور چهار خودروساز خصوصی شامل بهمن موتور، آرین  پارس موتور، خودروسازی ایلیا و اتومبیل سازی فردا به عرضه محصولات خود پرداختند.

این 6 شرکت خودروساز در شرایطی به عرضه محصولات خود در سامانه یکپارچه در دور جدید فروش خودرو اقدام کردند که پیش تر برخی خبرگزاری ها  از عرضه خودرو توسط ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو و آرین موتور پارس داده بودند و خبری از عرضه خودرو توسط بهمن موترو، خودروسازی ایلیا و اتومبیل سازی فردا در دومین دور فروش خودرو در سامانه یاد شده نبود. اما بعد از آغاز به کار دومین مرحله فروش در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو بررسی شرکت های حاضر نشان داد در این فروش جدید خبر از حذف محصولات مدیران خودرو و اضافه شدن محصولات سه خودروساز خصوصی دیگر یعنی بهمن موتور، خودروسازی ایلیا و اتومبیل سازی فردا داد.

بنابراین می توان گفت ترکیب خودروهای عرضه شده در این دور فروش در عمل با آنچه پیش تر اعلام شده بود تفاوت پیدا کرده است. بررسی ها نشان می دهد در مجموع 21 خودرو در دور دوم فروش خودرو حضور دارند. ایران خودرویی ها با 11 محصول، سایپایی ها با چهار محصول، بهمن موتور با دو محصول، اتومبیل سازی فردا با دو محصول، آرین موتور پارس و خودروسازی ایلیا نیز هر یک با یک محصول در جدیدترین دور فروش خودرو از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو حاضر هستند.