در طی این 75 سال بازار جهانی خودرو بار ها دست خوش تغییرات شد ولی اسب ناآرام ایتالیایی هیچ گاه به افول فکر نکرد و همواره هنرمندی خود در تغییر کردن را به رخ حریفان کشید.گویا  این فراری است که تعیین می کند مشریانش باید چه توقعاتی از فراری داشته باشند.

ferrari-first-victory-1947-ca

چند سال پیش وقتی فراری شروع به کم حجم کردن موتورها و مجهز کردن آنها به توربوشارژر کرد همه فکر میکردند مشتریان سنتی روی خوشی به این تغییرات نشان ندهند.اما محصولات جدید فراری مانند روما،اف 8،کالیفرنیا تی و ... به قدری متنوع ،زیبا و قدرتمند بودند که هیچ خریداری یارای مقاومت در برابر وسوسه  تصاحب یک فراری جدید را نداشت.

 

Ferrari-Roma

شاهد این ادعا رشد فروش 22.3 درصدی و فروش 11 هزار دستگاهی در سال 2021 و جا به جایی رکود فروش تاریخ فراری است. این آمار ثابت میکند فراری به همان اندازه که خودرو های فوق العاده ای میسازد، شناخت فوق العاده ای نیز از بازار خود دارد.

160588-car-salone-parigi

در سال های اخیر خودرو های هیبریدی فراری مانند SF90 نیز وارد بازار شده و مثل همیشه مورد استقبال کارشناسان و خریداران قرار گرفته اند.فراری از تحولات دست بردار نیست و به ادعای مدیران فراری احتمالا در سال 2025 باید شاهد محصولات برقی فراری باشیم.

Ferrari_SF90_Stradale-auto-sales-statistics-Europe

طبق شایعات به زودی اولین خودروی شاسی بلند فراری معرفی میشود تا این بازار نیز از حضور اسب های مارانلو بی بهره نماند.

purosangue-11fr

33 سال است انزو فراری فقید شرکت محبوب خود را تنها گذاشته اما فراری بعد از 75 سال همچنان در حال نوآوری و پیشرفت است و نشان داده به این زودی ها قرار نیست متوقف شود.matiasart-enzo-ferrari