به گزارش اکوایران، چین در روز سه‌شنبه (14 آذر) دستورالعمل‌های ایمنی را برای استفاده از وسایل نقلیه خودران در حمل‌ونقل عمومی این کشور صادر کرد که آخرین اقدام از مجموعه اقداماتی است که برای افزایش استفاده از خودروهای خودران انجام می‌شود.

به نوشته رویترز، این دستورالعمل‌ها وسایل نقلیه با درجات مختلف خودران بودن را پوشش می‌دهد و این خودروها باید حداقل یک راننده یا بازرس امنیتی را به همراه داشته باشند.

این قوانین همچنین از شرکت‌هایی که از وسایل نقلیه خودران برای حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند، می‌خواهد تا مجوز خود را دریافت کنند.

رئیس واحد نوآوری در شرکت لجستیک چینی FOR-U Smart Freight اعلام کرده: «این دستورالعمل می‌تواند با تنظیم مقررات خودروسازان و اپراتورهای ناوگان حمل‌ونقل عمومی، پذیرش فناوری‌های رانندگی خودران در چین را با رویکردی عمل‌گرایانه‌تر تسریع بخشد. برخلاف همتایان آمریکایی خود، تنظیم‌کننده‌های چینی مستقیماً به دنبال توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری نمی‌روند».

چین به عنوان بزرگترین بازار خودروی جهان، در حال ترسیم استانداردها و مقررات برای رانندگی خودران است. هدف این کشور تدوین سیستمی است که تا سال 2025 از رانندگی خودران و نیمه‌خودران پشتیبانی می‌کند و استانداردهایی را معرفی می‌کند که از توسعه برنامه‌های کاربردی رانندگی خودران و یک سیستم تضمین ایمنی تا سال 2030 پشتیبانی می‌کند.

چین ماه گذشته میلادی اعلام کرد اجازه آزمایش جاده‌ای وسایل نقلیه‌ای را که به شکل هوشمند به یکدیگر متصل شده‌اند را می‌دهد. این کشور در ماه اکتبر دستورالعمل‌هایی را برای ایجاد فناوری‌های لازم در بزرگراه‌ها برای پشتیبانی از خودروهای خودران صادر کرد. چین در ماه جولای نیز دستورالعمل‌هایی را در مورد استانداردسازی وسایل نقلیه متصل هوشمند ارائه داد.