به گزارش اکوایران، شرکت اپل با شکایاتی از سوی خریداران مدل‌های جدید تلفن‌های همراه هوشمند این شرکت مواجه شده که می‌گویند مدل‌های آیفون 15 بیش از اندازه داغ می‌شوند. به نوشته گاردین،‌ حتی برخی مشتریان ادعا کرده‌اند بدنه تیتانیومی آیفون 15 در مدل‌های پرو و پرومکس به حدی داغ می‌شود که نمی‌توان آن را در دست نگه داشت.

یکی دیگر از مشتریان نیز با ارسال عکسی در شبکه‌های اجتماعی که در آن تلفن همراه آیفون 15 در کنار یک دماسنج قرار گرفته بود،‌ اعلام کرد که دمای تلفن همراهش به 44 درجه سانتی‌گراد رسیده است.

یکی از تحلیل‌گران محصولات شرکت اپل اعلام کرده مشکل مربوط به داغ شدن بیش از اندازه آیفون 15 به تغییر در طراحی آن برمی‌گردد که با هدف کم شدن وزن نهایی محصول انجام شده است. به گفته او: «علت اصلی این اتفاق احتمالا به دلیل تغییرات در سیستم حرارتی مانند کاهش سطح اتلاف گرما و استفاده از بدنه تیتانیومی است که با هدف کاهش وزن گوشی انجام شده، اما سیستم حرارتی را به شکل منفی تحت تأثیر قرار داده است.»

مدل آیفون پرو دارای یک بدنه تیتانیومی است. تیتانیوم، یک رسانای ضعیف گرما است که می‌تواند توانایی گوشی برای پخش گرما را مختل کند. پیش‌تر،‌ شرکت اپل از فولاد ضدزنگ برای ساخت تلفن‌های همراه گران‌قیمت خود استفاده می‌کرد.

شرکت اپل احتمالا برای رفع این مشکل، بروزرسانی‌های نرم‌افزاری انجام خواهد داد و کارشناسان می‌گویند بعید است که این مشکل به خاطر استفاده از ریزتراشه‌های ساخت تایوان باشد که در مدل‌های پرومکس استفاده شده است.

اگر شرکت اپل نتواند این مشکل را حل کند،‌ فروش مدل آیفون پرو با مشکل مواجه خواهد شد. فروش جدیدترین تلفن‌های همراه شرکت اپل از هفته گذشته آغاز شده است.

یک سایت فعال در زمینه تعمیر تلفن‌همراه آیفون اعلام کرده شرکت اپل می‌تواند با ارائه یک بروزرسانی نرم‌افزار، سطح نهایی عملکرد پردازنده آیفون را آهسته کند و همین امر باعث می‌شود میزان گرم شدن گوشی کاهش یابد. طبق اعلام این سایت،‌ عملکرد باتری تلفن‌های همراه آیفون می‌تواند بر اثر دمای بالا تحت تأثیر قرار بگیرد. کارشناسان این سایت تخصصی تأیید کرده‌اند که دمای بدنه گوشی به 44 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و باید دید که آیا این دما برای شرکت اپل قابل قبول است یا خیر.

شرکت «سی‌سی‌اس اینسایت» (CCS Insight) که در زمینه تکنولوژی فعالیت دارد،‌ اعلام کرده: «هرگونه مشکل مربوط به گرم شدن نمی‌تواند به سطح خطرناکی برسد. همچنین هیچ فراخوانی از سوی اپل برای تعمیر این تلفن‌های همراه وجود نخواهد داشت و این مشکل با یک بروزرسانی نرم‌افزار حل می‌شود. اغلب استفاده‌کنندگان آیفون 15 پس از انجام بروزرسانی متوجه هیچ تفاوتی در عملکرد گوشی خود نخواهند شد».