به گزارش اکوایران و به نقل از گاردین،‌ محققان نام این سیاره را که 120 سال نوری از کره زمین فاصله دارد (K2-18 b)‌ نامیده‌اند. طبق اعلام دانشمندان، این سیاره که جرم آن 9 برابر بیشتر از کره زمین است، احتمالا دارای یک اتمسفر غنی از هیدروژن است. آژانس فضایی آمریکا اعلام کرده ترکیبات شیمیایی اتمسفر این سیاره غنی از متان و دی اکسید کربن است و آمونیاک پایینی دارد؛ ترکیباتی که‌ احتمال وجود اقیانوس بر سطح ‌آن را افزایش داده است.

برای تأیید وجود حیات در سیاره،‌ دانشمندان شناسایی مولکولی به نام «دی‌متیل سولفید» را در دستور کار خود قرار داده‌اند‌. این مولکول ‌نشانه‌ای از وجود حیات دریایی است و مقادیر زیادی از آن در اتمسفر زمین وجود دارد. دی‌متیل سولفید توسط موجودات دریایی بسیار ریزی به نام « فیتوپلانکتون» تولید می‌شود.

وجود دی‌متیل سولفید در اتمسفر این سیاره فراخورشیدی تأیید نشده،‌ اما بررسی‌های بیشتر تلسکوپ جیمز وب می‌تواند این موضوع را روشن کند. سیاره فراخورشیدی (K2-18 b)‌ در مدار یک ستاره کوتوله سرخ به نام (K2-18) قرار گرفته و در منطقه‌ای حضور دارد که ناسا آن را اصطلاحا «کمربند حیات» می‌نامد؛ ناحیه‌ای در اطراف یک ستاره که ممکن است سیاراتی با آب مایع در آن وجود داشته باشند.

این نخستین‌بار نیست که ناسا توانسته نشانه‌هایی از وجود آب در سیاره‌های دیگر پیدا کند. پیش‌تر،‌ وجود بخار آب روی یک سیاره فراخورشیدی کوچک‌تر به نام (HAT-P-11b) تأیید شده بود؛ سیاره‌ای که به اندازه سیاره‌ نپتون است و 120 سال نوری با زمین فاصله دارد.

دانشمندان در عین حال اعلام کرده‌اند که کشفیات جدید لزوما به این معنی نیست که سیاره یادشده می‌تواند از حیات پشتیبانی کند. هرچند احتمال وجود اقیانوس‌های سطحی در این سیاره بالا است، اما ممکن است این اقیانوس‌ها به حدی گرم باشند که سیاره را از حالت قابل سکونت خارج کند.