به گزارش اکوایران، بانک‌هایی که قرار است 13 میلیارد دلار از این قرارداد 44 میلیارد دلاری را به آقای ماسک قرض بدهند گفته‌اند که مراحل پایانی قبل از فرستادن پول انجام شده‌است.

ارزش سهام توئیتر پس از اعلام این خبر به 53/18 دلار رسید، این رقم نزدیک به 54/20 دلار که قرار است ماسک برای هر سهم از این شرکت بپردازد.

بلومبرگ پیشتر گزارش داده بود که وام دهندگان وال استریت به رهبری «مورگان استنلی» در هفته های اخیر برای تامین مالی این مبلغ آماده شده بودند. اما هیچ چیز در مورد ماسک، میلیاردر غیر قابل پیشبینی که تنها چند هفته پیش به دنبال عقب‌نشینی از قرارداد بود، مشخص نیست. این تحولات حاکی از آن است که او در آخرین مراحل بسته شدن معامله در مهلت مقرر دادگاه در 28 اکتبر است.

در یک معامله خرید عادی، بانک‌ها، مالک جدید و مدیریت شرکت گرد هم می‌آیند تا با سرمایه‌گذاران تماس بگیرند و آن‌ها را برای تأمین بخشی از مبلغ قرارداد در ازای دریافت سود متقاعد کنند. اما در مورد این قرارداد بانک‌ها برخلاف روال معمول از ذخیره‌ی نقدی خودشان برای این مبادله هزینه کردند چرا که زمان مقرّر دادگاه فرصت کافی را برای گفتگو با سرمایه‌گذاران باقی نمی‌گذاشت.

پس از انجام مبادله، فروش بدهی ایلان ماسک به خریداران بدهی با توجه به شرایط سخت اقتصادی و آشوب‌های ژئوپولتیکی کار سختی خواهد بود. کما این که خود ماسک هم پس از شروع جنگ اوکراین زمانی که از خرید توئیتر پشیمان شده بود گفته بود: «چرا وقتی دنیا به سمت جنگ جهانی سوّم می‌رود باید بخواهم توئیتر را بخرم؟»