کره جنوبی پس از پی بردن به نقض قانون حریم خصوصی این کشور، گوگل و متا را ۷۱.۸ میلیون دلار جریمه کرده است. در بیانیه مطبوعاتی مربوط به این نقض حریم خصوصی اعلام شده است گوگل و متا و اپلیکیشن های مربوط به آنان بدون کسب رضایت قانونی از کاربران، اقدام به جمع آوری اطلاعات آنان کرده اند.

مقامات این کشور توضیح دادند که گوگل به طور واضح به کاربران  اطلاع نداده است که شرکت های دیگر به اطلاعات رفتاری افراد دسترسی داشته و آن ها را جمع اوری میکنند  و در زمان ثبت نام به صورت پیش فرض گزینه توافق را در نظر گرفته ست. همچنین مشخص شد که متا قوانین حفاظت از اطلاعات شخصی را نقض کرده است.

کمیسیون حفاظت از اطلاعات شخصی (PIPC) به شرکت ها دستور داد تا تخلفات را اصلاح کنند و جریمه های 50 میلیون دلاری برای گوگل و 22 میلیون دلاری برای متا درنظر گرفته است.

این بزرگ ترین مجازات در کره جنوبی به خاطر نقض قوانین حفاظت از اطلاعات شخصی و اولین تحریم این کشور مربوط به جمع آوری و استفاده از اطلاعات رفتاری در پلتفرم های تبلیغات سفارشی آنلاین است.

این اولین بار نیست که گوگل و متا به دلیل  عدم رعایت مقررات حفاظت از داده ها جریمه شده اند. در سال ۲۰۱۹، کمیسیون حفاظت از داده فرانسه، CNIL، اولین جریمه مربوط به حفاظت از داده ها را به مبلغ ۵۷ میلیون دلار به دلیل نقض شفافیت صادر کرد. واتس اپ، اپلیکیشن مشهور فیسبوک نیز،  سال گذشته به دلیل نقض اصل شفافیتGDPR ، ملزم به پرداخت 267 میلیون دلار جریمه شد. دفتر کارتل فدرال آلمان نیز دستور محدودیت جمع آوری داده های متا از کاربران وب سایت های شخص ثالث بدون اجازه آن ها را صادر کرده است. 


ترفندی که آیفون 14 را به دست روس‌ها رساند