به گزارش اکوایران، اخیرا پیامکی به نمایندگان مجلس پیرامون کاهش جوجه ریزی و به تعبیر دیگر کاهش تولید مرغ ارسال شده است. موضوعی که محمدابراهیم حسن‌نژاد معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در واکنش به آن گفت: موضوع کاهش جوجه‌ریزی صحت ندارد و جوجه‌ریزی به اندازه کافی انجام شده و مشکلی بابت تامین مرغ نداریم.

او که در هشتمین نمایشگاه خوراک دام و طیور و آبزیان سخن می‌گفت؛ افزود: اگر بخواهیم به اندازه نیاز کشور مرغ تولید کنیم، باید ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی داشته باشیم چون روند استفاده از گوشت سفید به شدت رو به رشد است و مردم تمایل بیشتری به استفاده از مرغ و تخم مرغ دارند.

حسن‌نژاد گفت: در بخش مرغ اجداد، گلّه‌های مادر و در نهایت میزان جوجه‌ریزی کمبود‌هایی وجود داشت که اکنون مرتفع شده است، به‌طوری که در ماه‌های شهریور، مهر و آبان میزان جوجه‌ریزی بین ۱۲۷ تا ۱۳۰ میلیون قطعه بوده است.

حسن‌نژاد در بخش دیگری از اظهاراتش به جایگزینی کنجاله سویا با سایر نهاده‌ اشاره کرد و گفت: پِرتی در مرغداری‌های کشور بالاست و هنوز در تأمین خوراک دام از نهاده‌های لاکچری مانند کنجاله سویا استفاده می‌شود، اما باید توجه داشت که با توجه به شرایط امروز می‌توان نهاده‌های دیگری را جایگزین کنجاله سویا کرد.

او افزود: حتی در پرواربندی‌ها نیز تقاضا برای کنجاله سویا وجود دارد در حالی که می‌توان از نهاده‌های ارزان‌تری در این بخش استفاده کرد و پروتئین موردنیاز را تأمین کرد.