به گزارش اکوایران، داود رنگی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران: سازمان اموال تملیکی سال‌های ۹۷ و ۹۸ مقدار زیادی گوشت را از مجاری خاص گمرکی خارج کرده و فروخته و تعهد ارزی آن به گردن وارد کننده افتاده است!


البته همان زمان و دقیق‌تر 27 اسفند 1397،  فرهاد آگاهی، رئیس انجمن فراورده‌های خام دامی اعلام کرد که در آن روزها تعداد قابل توجهی از محموله‌های گوشت منجمد وارداتی موجود در بندر شهید رجایی، تحت عنوان اموال متروکه شناسایی و به حراج گذاشته شده است. او از معاون اول رئیس جمهور  وقت برای ورود به موضوع این حراج هم درخواست کرده بود.  

آگاهی همان زمان گفت:  علت اصلی عدم ترخیص این محموله‌ها، عدم تخصیص ارز به محموله‌های ثبت سفارش شده یا عدم انتقال ارز تخصیصی به حساب فروشنده خارجی است.

او تاکید کرد: واریز وجوه ارزی این محموله‌ها به فروشنده خارجی، به دلیل وجود تنگناهای انتقال ارز، دچار اخلال بوده و حتی ممکن است نشستن پول در حساب فروشنده، بیش از سه ماه طول بکشد و بر اساس قوانین بین المللی، تا زمانی که وجه این محوله‌ها به حساب فروشنده خارجی واریز نشده و مستندات ترخیص کالا تحویل خریدار نشده است، کالا در مالکیت فروشنده قرار دارد و حراج کردن چنین محوله‌هایی صحیح نیست.