به گزارش اکوایران، طبق اعلام اتاق اصناف ایران برخی صنوف از جمله صنوف مرتبط با تاسیسات ساختمانی با پروانه کسب قادر دریافت خدمات بیمه‌ای نیستند. 

درحال حاضر  صنوفی که پروانه صنفی خود را از اتحادیه‌های وابسته به خدمت ساختمانی دریافت می‌کنند؛ صنوفی مثل تاسیسات گازرسانی، آب‌رسانی یا مواردی مثل ایزوگام به رغم ارائه مدارک مربوط به پروانه کسب به سازمان تامین اجتماعی این سازمان بیمه آنها را لغو می‌کند. 

این درحالی که به گفته مهدی امیدوار سخنگو و عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران، پیشتر این افراد که با مراجعه به اداره کار می‌توانستند با پرداخت هزینه کمی تحت پوشش بیمه درآیند. اما مدتی است که با افرادی که پروانه کسب دارند به نحو دیگری برخورد می‌شود و در صورت داشتن پروانه کسب، بیمه آن‌ها لغو می‌شود.

او ادامه داد: این امر موجب شده است که افراد زیادی در شهرهای مختلف پروانه کسب خود را باطل کرده و با همان کارت مهارت به صورت سیار کار کنند.

به گفته امیدوار کارت مهارت و پروانه کسب متفاوت است. 

سخنگو اتاق اصناف ایران  افزود: این امر از آنجایی آسیب زننده است که هیچ نهادی بر عملکرد و حسن انجام کار این افراد نظارت نخواهد داشت و از سوی دیگر، مشکلاتی را برای اتحادیه‌های مربوطه نیز پیش آورده است که در اتاق اصناف ایران به دنبال راهکارهایی برای حل این مسئله هستیم.