به گزارش اکوایران: رسوب گوشت در گمرک در حالی صورت گرفته که طی هفته‌های اخیر قیمت گوشت قرمز در بازار شکل افزایشی عجیبی به خود گرفته است و وعده‌های مسوولین مبنی بر کنترل بازار از طریق افزایش عرضه هم تاکنون نتوانسته به کنترل این بازار کمک کند، در این شرایط امروز دادستان مرکز استان هرمزگان از ترخیص محموله ۲۰۰ تنی گوشت منجمد برزیلی پس از یک‌سال معطلی از گمرک بندر شهید رجایی خبر داد.

هرچند معطلی کالاهای اساسی فساد‌پذیر داستان جدیدی نیست، اما با توجه به قوانین تسهیل ترخیص این قبل کالا تصور می‌شد به نقطه پایان این داستان رسیده باشیم، اما اعلام خبر رسوب یکساله 200 تن گوشت در گمرک نشان داد که هنوز برای ترخیص بدون دردسر کالای اساسی راه باقی است.

از سوی دیگر رسوب کالای اساسی فسادپذیر در گمرکات کشور در حالی صورت گرفته که سال گذشته هیات وزیران با هدف مدیریت واردات کالا به کشور و جلوگیری از رسوب کالا در مبادی ورودی و گمرکات کشور و تبعات اقتصادی و اجتماعی آن، لایحه پیشنهادی پیشگیری و مقابله با رسوب کالاها در مبادی ورودی کشور و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی را به تصویب رساند تا به این طریق از رسوب کالای اساسی جلوگیری شود، اما ظاهرا این لایحه هم نتوانست از رسوب کالا در گمرکات جلوگیری کند.  ترخیص محموله 200 تنی گوشت منجمد برزیلی که داستان هرمزگان آن را مطرح کرده نیز از این دست کالاها است که مشخص نیست چرا با وجود اخبار مختلف مبنی بر سرکشی پی‌درپی از بنادر این کالا یکسال در گمرک شهید رجایی معطل بوده است.

براساس گزارش علیرضا احمدی منش دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان محموله 200 تنی گوشت منجمد برزیلی بیش از یکسال در گمرک بندر شهید رجایی بندرعباس معطل مانده و بیم فساد آن می‌رفته با ورود دستگاه قضایی استان هرمزگان تعیین تکلیف شد و دستورات لازم برای تسریع در امر ترخیص و بارگیری آن صادر شده است. به گفته دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده تا محموله مذکور مطابق تاییدیه و دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کل کشور در واحد‌های تولیدی گوشت حرارت‌دیده مورداستفاده قرار گیرد.