به گزارش اکوایران، عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، درباره واردات خودرو، گفت که وارادت یکی از ابزارهای مدیریت و کنترل بازار است؛ مجلس نقطه نظرات خود را در این حوزه ارائه کرده و به تازگی نیز مصوبه‌ای در این حوزه داشته است، ما مصوبات را رعایت خواهیم کرد.

وزیر صمت با بیان اینکه واردات یک پتانسیل جدی برای مدیریت بازار به منظور جلوگیری از رانت و انحصار است، به خانه ملت گفت: در حوزه کالاهای های تک و کالاهای راهبردی و کالاهایی که کشور باید استقلال داشته باشد، سیاست دیگری حاکم است که مطابق با آن سیاست باید عمل شود اما در موضوعاتی که نه مزیت اقتصادی و نه مزیت رقابتی داریم، باید به سمت تعامل با دنیا رویم.

وی با بیان اینکه واردات یکی از وسایل و قواعد تنظیم مناسبات بین‌المللی است، ادامه داد: من به یک ژئواکونومی معتقد هستم که در این ژئواکونومی یک کالایی می‌دهیم و یک کالایی می‌گیریم و این یعنی واردات و صادرات.

 به طور کلی شاخص های تجارت ایران یکی از مهم ترین متغیر ها در پیش برد اهداف اقتصادی و بالا بردن سطح رفاه در کشور در میان کارشناسان علم اقتصاد مطرح می شود. در این باره لزوم واردات در خصوص رونق بازارها از دید برخی کارشناسان امری اجتناب ناپذیر تلقی می شود. این عده معتقدند هرچه این شاخص در برخی بازارها بالاتر باشد بر رقابت در داخل نیز اثرگذار بوده و در نهایت می تواند باعث رونق تولید شود.

دستور فوری مخبر به وزیر اقتصاد / از گمرکات بازدید کنید