به گزارش اکوایران؛ هرچند هنوز به صورت رسمی قیمت خرید تضمینی گندم اعلام نشده، اما  رئیس اتاق اصناف کشاورزی اعلام کرده است که گندمکاران منتظر خبرهای خوب باشند. به گفته قاسم پیشه‌ور در جلسه امروز شورای قیمت‌گذاری برای قیمت گندم تصمیم‌گیری شد و قیمت نهایی به زودی از سوی سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اعلام خواهد شد. با توجه به اظهارات مطرح شده می توان گفت گندمکاران برنده دوئل با دولت بوده‌اند.

هفته گذشته علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در توئیتی از تصویب نرخ 15 هزار تومانی قیمت خرید تضمینی گندم کشاورزان در هیات دولت خبر داد؛ خبری که از سوی شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی رد و مقرر شد تا در جلسه‌ای با حضور شورای قیمت‌گذاری که با حضور  وزرای جهاد و اقتصاد همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه، نماینده کشاورزان و ... برگزار می شود نرخ جدید تعیین شود. حال شنیده‌ها حکایت از آن دارد که در نشست امروز توافق نهایی حاصل شد و قیمت جدید گندم احتمالا ۱۶ هزار تومان در هر کیلو خواهد بود.

براساس توافق صورت گرفته قیمت پایه خرید هرکیلو گندم ۱۵ هزار تومان است و دولت نیز  هزار تومان با عنوان جایزه تحویل به گندمکاران پرداخت خواهد کرد.

قیمت محصولات کشاورزی ابتدای سال زراعی توسط شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی تعیین می شود. این شورا  متشکل از ۹ عضو است که ۴ عضو از نمایندگان تشکل‌های مختلف کشاورزی (بنیاد ملی گندم کاران، نظام مهندسی کشاورزی، نظام صنفی کشاورزی و اتحادیه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران)، ۲ کشاورز خبره در محصولات مختلف کشاورزی و ۳ عضو دولتی (سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی) و همچنین ۲ نماینده از کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو ناظر (البته بدون حق رأی) است.