به گزارش اکوایران، محمد جلال مشاور وزیر اقتصاد در یک برنامه تلویزیونی به تشریح آخرین وضعیت هوشمند سازی یارانه آرد و نان پرداخت و با اشاره به آغاز تجهیز نانوایی‌های کشور به کارتخوان‌های هوشمند از اردیبهشت امسال گفت: اتفاق کم‌نظیری که در کشور رقم خورد همراهی بالای خبازان و نانوایان در این طرح بود، به گونه‌ای که در کمتر از ۱۰۰ روز کلیه نانوایی‌های کشور به زیرساخت مذکور تجهیز شدند.

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: ما در این طرح در نظر داشتیم تا زنجیره داده‌های حوزه گندم آرد و نان را تکمیل کنیم چرا که داده‌های حوزه گندم و آرد به صورت دقیق در سامانه‌های وزارت جهاد کشاورزی وجود داشت اما زنجیره تبدیل شدن آن فاقد داده‌های قابل اتکا بود.

جلال افزود: پیاده شدن این طرح باعث شد که امروز ما با دقت بسیار بالایی مشاهده کنیم فعالیت‌ها و داده‌هایی که حوزه تولید نان چگونه است تا بتوانیم برنامه‌ریزی‌های مربوط به هوشمندسازی توزیع آرد و مدیریت در شبکه را انجام دهیم.

مشاور وزیر اقتصاد با بیان اینکه زیرساخت مستقر شده پذیرش اجتماعی مردم و پذیرش عمومی نانوایان را به همراه داشته، افزود: روزانه بیش از ۱۰ میلیون تراکنش خرید نان در کشور انجام می‌شود.

او یادآور شد: بنای ما در مرحله اول یک قدم برای ترمیم هزینه‌ها و اقتصاد نانوایان بود که به شکل یک کمک هزینه در پایان هر شب به آنها پرداخت می‌شد.

او ادامه داد: در سمت مردم هیچ گونه تغییری را از ابتدای طرح نداشتیم؛ چه در افزایش قیمت نان و چه سهمیه بندی و محدودیت در خرید نان که در ادامه طرح هم این دو رکن اساسی تداوم خواهد داشت که آزادسازی قیمت نان و محدودیت در خرید مردم مطرح نیست.