به گزارش اکوایران، 24 روز پیش بود که دولت اعلام کرد، محمدرضا فرزین جانشین علی صالح آبادی خواهد شد. چند ساعت بعد از این خبر فرزین در گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد که نیما با نرخ ثبات 28 هزار و 500 هزار تومان عرضه خواهد شد. نرخی که قرار بود با آن کالاهای اساسی وارد شود. اما دقیقا پس از این تصمیم، بانک مرکزی از تخصیص ارز نیما به برخی کالاهای اساسی جلوگیری کرد. یکی از این اقلام نهاده‌های دامی بود. طبق اعلام اتحادیه نهاده‌های دام و طیور از روز 12 دی ماه بانک مرکزی مانع تخصیص ارز شد. این اتفاق باعث شد، وزارت جهادکشاورزی در نامه‌ای به بانک مرکزی خواهان تخصیص ارز به این اقلام شود. نامه‌ای که بی پاسخ ماند. 

البته سه روز پیش رئیس کل بانک مرکزی در دومین گفتگوی تلویزیونی خود  با اشاره به عرضه ارز در سامانه نیما با نرخ متوسط ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان طی ۲۰ روز گذشته، مدعی شد: در این بازه زمانی تمام نیازهای کالایی کشور را تامین کردیم.

این درحالی که امروز براساس اعلام اتحادیه نهاده‌های دام و طیور به اکوایران، پس از استقرار فرزین در ساختمان میرداماد، هیچ ارزی به این واردکنندگان داده نشده است. برهمین اساس آنها طی نامه‌ای از فرزین خواستند که با تخصیص ارز به این نهاده‌ها موافقت کند.

 در بخشی از این نامه آمده است: حدود یک ماه است که تخصیص ارز کالاهای اساسی برای درخواست‌های بخش خصوصی متوقف شده است. این نامه می‌افزاید: تداوم این امر علاوه بر مغایرت با اهداف و برنامه‌های ابلاغی دولت، مشکلات عدیده‌ای نیز برای فعالان اقتصادی در پی داشته است. 

در پایان این واردکنندگان خواهان رفع موانع تامین ارز کالاهای اساسی بخش خصوصی شدند.

نامه اتحادیه نهاده های دامی به بانک مرکزی