به گزارش اکو ایران: شرکت مهندسی نصیر ماشین (خنصیر) اعلام کرد: باتوجه‌به تلاش‌های صورت‌گرفته برای درخواست افزایش قیمت (ماشین‌کاری) از گروه مگا موتور که شامل میل‌لنگ شاهین، تیبا و نیسان بوده است، شرکت موفق به اخذ افزایش قیمت از ابتدای سال 1402 شد. درصد افزایش قیمت باتوجه‌به آخرین نرخ برای میل‌لنگ تیبا معادل 83 % ارزش ماشین‌کاری است. برای سایر انواع میل‌لنگ‌ها نیز به‌صورت متوسط بیش از 72 % است.

شرکت صنعتی دریایی ایران (خصدرا) بیان داشت دادگاه تجدیدنظر عیناً رأی بدوی به محکومیت خوانده به پرداخت مبلغ 19،635،974 یورو و مبلغ 13 میلیون ریال در حق خواهان (شرکت صنعتی دریایی ایران) و همچنین پرداخت هزینه دادرسی و حق‌الوکاله طبق تعرفه قانونی به مبلغ 590 میلیون ریال را صادر و اعلام کرده است.

شرکت خدمات فنی فولاد یزد (خفولا) از برگزاری مزایده دور دوم فروش یک دستگاه وکیوم لودر خبر داده است.

بانک سرمایه علت افزایش درآمد تسهیلات را اضافه‌شدن درآمد ۳ماهه چهارم، وصول بخشی از تسهیلات غیرجاری و ثبت سودهای شناسایی نشده، اعطای تسهیلات جدید و افزایش درآمد دانست.

شرکت ماشین‌سازی نیرومحرکه (تمحرکه) نیز در خصوص برخی موارد صورت‌های مالی شفاف‌سازی کرد. در یکی از بندها، این شرکت کاهش بهای تمام شده را به دلیل تغییر طبقه‌بندی توسط حسابرس و انتقال بخشی از هزینه‌ها به هزینه‌های اداری تشکیلاتی مطرح کرد و تغییرات سایر درآمدهای عملیاتی و درآمد سرمایه‌گذاری به دلیل اصلاحات حسابرس و تغییر طبقه‌بندی بوده است.

شرکت الکتریک خودرو شرق (خشرق) بیان کرد، باتوجه‌به افزایش نرخ عوامل بهای تمام شده محصولات تولید شده در سال جاری نسبت به سال گذشته، پس از پیگیری‌های صورت‌گرفته شرکت موفق به اخذ تعدیل در نرخ‌های فروش سه‌ماهه اول سال 1402 از مشتری اصلی خود شده است.

شرکت تاید واتر خاورمیانه (حتاید) بیان کرد؛ در نظر دارد سرمایه خود را در سال 1402 از 704  میلیارد تومان به 1500 میلیارد تومان از محل سود انباشته افزایش دهد.

شرکت خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریابندر (حبندر) نیز از شرکت در مناقصه راهبری، تعمیرات و نگهداری شناورهای جستجو و نجات دریایی (اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان) خبر داده است.

شرکت نفت بهران (شبهرن) هم در خصوص دلایل افزایش سود عملیاتی در دوره منتهی به اسفند 1401 شفاف‌سازی کرد. رشد درآمد عملیاتی شرکت بابت رشد مقدار فروش داخلی و مقدار فروش صادراتی ناشی از بهره‌برداری از طرح توازن واحدهای عملیاتی پالایش، بهبود سبد محصولات و نیز افزایش قیمت‌های داخلی و صادراتی بوده است.

شرکت هتل بین‌المللی پارسیان کوثر اصفهان (گکوثر) در ۳ماهه منتهی به خرداد سود خالصی معادل 31 میلیارد تومان محقق نمود. بررسی گزارش این شرکت حاکی از رشد 184 درصدی سود در ۳ماهه سال 1402 نسبت به دوره مشابه قبل است.

اما هیأت مدیره شرکت مادرتخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) افزایش سرمایه 43 درصدی این شرکت از محل مطالبات و آورده نقدی را مورد تصویب قرار داده است.

همچنین افزایش سرمایه نماد دسانکو از مبلغ 131 میلیون به مبلغ 161 میلیون از محل مطالبات و آورده نقدی با سلب حق‌تقدم از سهام‌داران فعلی در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.