به گزارش اکوایران، داده‌های تورم قیمت مصرف‌کننده (CPI) در ساعت 1230 به وقت گرینویچ (8:30 صبح به وقت ET) منتشر می‌شود و این امر بر نشست دو روزهٔ سیاست‌گذاری فدرال رزرو، و تصمیم‌گیری درباره نرخ بهره در روز چهارشنبه، تاثیر بگذارد.

در آسیا نیز یوان چین پس از کاهش نرخ وام کوتاه مدت توسط بانک مرکزی، که برای اولین بار در 10 ماه گذشته و با هدف بازگرداندن اعتماد به بازار صورت گرفت، به پایین ترین حد در 6 ماه گذشته سقوط کرد.

افزایش سهام اروپا در روز سه شنبه

سهام اروپا در روز سه‌شنبه، تحت تأثیر سهام‌های فناوری و در حالی که معدن‌کاران جهش قیمت فلزات را پس از کاهش نرخ‌های بهره چین دنبال می‌کردند، در بحبوحه امیدهای فزاینده مبنی بر اینکه فدرال رزرو ایالات متحده از افزایش نرخ‌ها در جلسه سیاست خود صرف نظر کند، افزایش یافت.

شاخص حساس به نرخ بخش فناوری 1.6 درصد افزایش یافت در حالی که بخش معدن 1.8 درصد جهش داشت و به بالاترین سطح هفت هفته ای رسید.

قیمت فلزات صنعتی پس از آن که بانک خلق چین (PBOC) نرخ وام کوتاه‌مدت را برای اولین بار در ۱۰ ماه گذشته کاهش داد تا احساسات ریسک را تقویت کند، افزایش یافت.

با افزایش نگرانی‌ها در مورد تقاضا، قیمت نفت افزایش می یابد

قیمت نفت در روز سه‌شنبه افزایش یافت و مقداری از زیان‌های شدید روز معاملاتی قبل را جبران کرد، اگرچه احتیاط پیش از انتشار آمار تورم آتی در ایالات متحده و پایان جلسه فدرال رزرو باعث شد بازارها در وضعیت منفی قرار بگیرند.

بازارهای نفت خام بدترین زیان خود را در نزدیک به دو هفته گذشته داشتند، زیرا نگرانی ها در مورد کاهش تقاضا، بدتر شدن شرایط اقتصادی و افزایش احتمالی عرضه ناشی از ایران تا حد زیادی با چشم انداز کاهش تولید پس از کاهش تولید عربستان در هفته گذشته مقابله کرد.

قیمت‌ها فضای کمی برای افزایش یافتند، زیرا معامله‌گران در آستانه انتشار داده‌های کلیدی تورم ایالات متحده و نشست فدرال رزرو که به ترتیب در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود احتیاط پیشه کردند.

افزایش نرخ بهره بر فعالیت های اقتصادی فشار می آورد که به نوبه خود تقاضای نفت و سوخت را کاهش می دهد. بازارهای نفت خام، امسال با همین تصور با سرعت و شدت بیشتری از حد معمول به فروش پرداختند.