به گزارش اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‌شنبه می‌روند که در روز گذشته شاخص‌‌ کل بورس تهران برای سومین روز پی در پی رشد کرد. برای پیش بینی بورس امروز –سه‌شنبه 12 اردیبهشت- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. روز دوشنبه شاخص کل بورس هزار و 304 واحد رشد کرد. اما شاخص هم وزن رشد بیشتری داشت و 8 هزار و 435 واحد بالا آمد. شاخص کل فرابورس افزایش 191 واحدی را پشت سر گذاشت. شاخص هم وزن فرابورس نیز 2 هزار و 6 واحد صعود کرد. 

در پایان معاملات ‌دیروز، 463 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 221 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 68 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 32 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

دیروز در بورس بانک پارسیان (وپارس)، شرکت‌ آسان پرداخت پرشین (آپ) و شرکت سرمایه گذاری شاهد (ثشاهد) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت صنایع گلدیران (گلدیرا)، شرکت پتروشیمی ارومیه (شاروم) و شرکت آ س پ (آ.س.پ) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای ما (شرکت بیمه ما)، دکیمی (شرکت کیمی دارو) و ثمسکن (شرکت سرمایه گذاری مسکن) در روز دوشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا (حسینا)، شرکت سرمایه گذاری آوا نوین (وآوا) و شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب (ثغرب) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، 226 نماد صف خرید داشتند و 13 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 12 درصدی نسبت به روز قبل به 2 هزار و 234 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 2 درصدی به 41 میلیارد تومان رسید. 

پیش بینی بورس

 پیش بینی بورس امروز 

شاخص کل بورس تهران در سه روز اخیر روند صعودی داشته است. پس از جهش 73 هزار واحدی روز شنبه، شاخص در روز یکشنبه 40 هزار واحد صعود کرد و روز دوشنبه نیز تنها هزار و 304 واحد بالا آمد.

روند نزولی شاخص با روند نزولی ورود پول حقیقی همراه بوده ، با آنکه روند ورود سرمایه برای 12 روز متوالی تداوم داشته است. روز شنبه 2 هزار 502 میلیارد تومان پول حقیقی وارد شد و روز یکشنبه هزار و 228 میلیارد تومان روانه بازار شد. اما دیروز این رقم با افت 45 درصدی به 677 میلیارد تومان کاهش یافت. 

دیروز نمادهای فارس، وپارس، حکشتی، همراه، وبملت، رمپنا و فولاژ بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند و کگل، شپدیس، فملی و بوعلی مانع رشد بیشتر شاخص شدند. 

دیروز بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای ثبهساز، وبصادر، همراه، انرژی، دماوند، وپارس، های‌وب، ثشاهد، حکشتی و غزر تعلق داشت. 

بنابراین نیمه سبز بازار پررنگ‌تر و پرتعدادتر بود. رشد پرقدرت شاخص هم وزن نشانه مثبتی برای سهامداران است اما ویژگی مهم معاملات دیروز تلاطمات شدید شاخص کل بود. شاخص در 10 دقیقه ابتدایی رشد 9 هزار واحدی داشت سپس به شدت نزول کرد و تا پایان ساعت 10، 10 هزار واحد ریزش کرد. در ادامه شاخص به سمت بالا تغییر جهت داد و با روند ملایمی تا انتها به رشد ادامه داد و 10 هزار واحد رشد کرد. اما در مجموع شاخص تنها هزار و 304 واحد بالاتر از سطح روز قبل ایستاد. 

با این حال به نظر می‌رسد مازاد تقاضایی که تا پایان معاملات دیروز در بازار وجود داشت به معاملات امروز نیز سرریز کند و همچنان بخش سبزرنگ بازار بزرگتر باشد.  

پیش بینی بورس