به گزارش اکوایران، امروز چهارشنبه سوم اسفند ماه در معاملات بورس تهران شاخص کل با ریزش 2 هزار و 816 واحدی نسبت به روز کاری قبل تا سطح یک میلیون و 656 هزار و 600 واحد پائین آمد. 

شاخص کل هم وزن نیز با افت 3 هزار و 871 واحدی در رقم 503 هزار و 202 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش 66 واحدی در سطح 21 هزار و 346 واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن  فرابورس  نیز 861 واحد افت کرد و به رقم 89 هزار و 494 واحد رسیده است. 

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 280 نماد رشد قیمت داشتند و 378 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 43 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 57 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

خروج پول حقیقی از بازار

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی بود و 389 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

در معاملات روز چهارشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام خودرو (شرکت ایران خودرو) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 35 میلیارد تومان بود. 

شستا دومین رتبه خروج را داشت و پس از آن، نمادهای شتران، فولاد و فملی بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

بورس

نمادهای پیشران

امروز نمادهای فارس، خودرو و وبملت بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای تاپیکو، فولاد و شستا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در  فرابورس  نیز نمادهای هرمز، زاگرس و کگهر بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل  فرابورس  گذاشتند و نمادهای فغدیر، فجهان و فزر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز شستا بیشترین تراکنش را داشت و فولاد و خودرو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نمادهای انتخاب، گدنا و فروژ پرتراکنش‌ترین نمادها بودند.

کاهش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 18 هزار و 597 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 6 هزار و 969 میلیارد تومان بود که 32 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می شود.

ارزش معاملات خرد سهام نیز با کاهش 29 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 7 هزار و 644 میلیارد تومان رسید. 

امروز نماد وغدیر بیشترین ارزش معاملات بازار را داشت و پس از آن، ذوب و خودرو رتبه‌های دوم و سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و پس از آن‌ها، نمادهای خزامیا، فملی و شپنا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام خودرو (شرکت ایران خودرو) با تعداد 656 میلیون و 373 هزار و 600 سهم در صدر قرار گرفته است. ذوب در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وغدیر تعلق داشت. دو نماد خزامیا و دی نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

صف‌های خرید و فروش بازار 

در مجموع معاملات چهارشنبه، 94 نماد صف خرید داشتند و 43 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش صف‌های خرید به 556 میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز 634 میلیارد تومان بود.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس