به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –چهارشنبه 12 بهمن- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 16 هزار و 873 واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 556 هزار و 552 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 6 هزار و 402 واحد بالا آمد و در رقم 486 هزار و 40 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 173 واحد رشد کرد و به رقم 20 هزار و 235 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 470 نماد رشد قیمت و 186 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 72 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 28 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت داروسازی امین (دامین)، شرکت بیمه البرز (البرز) و شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه (وبیمه) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت پاکدیس (غدیس)، شرکت داروسازی آوه سینا (داوه) و شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان (غگیلا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای وساخت (شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران)، فاذر (شرکت صنایع آذر آب) و غاذر (شرکت کشت و صنعت پیاذر) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت رایان هم افزا (رافزا)، شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا (کتوکا) و شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند (ثالوند) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، 125 نماد صف خرید داشتند و 57 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش صف‌های خرید با رشد 5 درصدی به 459 میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز 54 درصد کاهش یافت و 318 میلیارد تومان بود.

پیش بینی بورس

در پایان معاملات نماد اردستان (شرکت سیمان اردستان) با صف خرید 153 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از اردستان، نمادهای غدیس (شرکت پاکدیس) و غدانه (شرکت پنبه و دانه‌های روغنی خراسان) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در سوی دیگر در پایان معاملات بیشترین صف فروش به نماد وساخت اختصاص داشت و پس از وساخت، نمادهای غاذر، کتوکا، انرژی1 و سدشت بیشترین صف فروش را داشتند.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که در هفته اخیر شاخص در مجموع روند نزولی داشته است. اما دیروز پس از 5 روز نزول متوالی شاخص سبز شد و با پیشرانی بزرگان بازار بیش از 16 هزار واحد بالا آمد.

دیروز نمادهای فولاد، وبملت، فملی، کگل، خودرو، وپاسار و وتجارت بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشتند. با اینکه اغلب نمادهای بازار سبزپوش بودند، باز هم پول حقیقی از بازار خارج شد و برای نهمین روز متوالی تداوم داشت اما روند تغییرات آن در روز دو روز اخیر نزولی بوده است. نمادهای وسالت، شپنا، خساپا، آریا و گشان بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

همچنین دیروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 8 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 6 هزار و 432 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در 2 ماه اخیر است. بنابراین می‌توان گفت معاملات دیروز با رکود همراه بود.

با این حال، رشد شاخص هم‌وزن و کاهش پول خروجی دو روند کم و بیش مثبت معاملات دیروز بود. اما همچنان این نگرانی برای معامله‌گران وجود دارد که شاخص‌ها در آخرین روز معاملاتی هفته قرمزپوش شوند.  

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس