به گزارش اکوایران ، در معاملات روز سه‌شنبه 11 بهمن ماه، شاخص کل بورس از ابتدای معاملات صعودی شد و در نهایت در پایان معاملات شاخص کل در سطح یک میلیون و 556 هزار و 552 واحد قرار گرفت که نسبت به روز دوشنبه 16 هزار و 873 واحد رشد کرد. 

شاخص کل هم‌وزن نیز امروز با رشد 6 هزار و 402 واحدی نسبت به روز کاری گذشته در رقم 486 هزار و 40 واحد ایستاد. 

همچنین شاخص کل فرابورس  با 173 واحد افزایش به رقم 20 هزار و 235 واحد رسید. 

بورس

عرضه و تقاضا در معاملات سه‌شنبه

در معاملات سه‌شنبه، 125 نماد صف خرید داشتند و 57 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش صف‌های خرید با رشد 5 درصدی به 459 میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز 54 درصد کاهش یافت و 318 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات نماد اردستان (شرکت سیمان اردستان) با صف خرید 153 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از اردستان، نمادهای غدیس (شرکت پاکدیس) و غدانه (شرکت پنبه و دانه‌های روغنی خراسان) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در سوی دیگر در پایان معاملات بیشترین صف فروش به نماد وساخت اختصاص داشت و پس از وساخت، نمادهای غاذر، کتوکا، انرژی1 و سدشت بیشترین صف فروش را داشتند.

نمادهای سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 470 نماد رشد قیمت داشتند و 186 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 72 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 28 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

خروج پول حقیقی به بورس

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای نهمین روز متوالی منفی بود و 85 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. 

در معاملات روز سه‌شنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام وسالت اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 36 میلیارد تومان بود. 

پس از وسالت، نمادهای شپنا، خساپا و آریا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

لیدرهای بازار

امروز قیمت سهام تمامی نمادهای گروه قند و شکر رشد کرد و این گروه سبزترین گروه بازار سهام بود. پس از قندی‌ها گروه بانکی از سبزترین گروه‌های بازار بود. در میان نمادها نیز فولاد، وبملت، فملی، کگل، خودرو، وپاسار و وتجارت بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای رمپنا، وساخت و شاراک بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.  

در  فرابورس  نیز نمادهای آریا، وسپهر و زاگرس بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل    فرابورس    گذاشتند و نمادهای بپاس، وهور و وملل بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز اردستان بیشترین تراکنش را داشت و  خودرو  و خگستر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نمادهای دی، گدنا و فروژ پرتراکنش‌ترین نمادها بودند.

افت ارزش معاملات خرد سهام

امروز  ارزش معاملات  کل بازار سهام به 17 هزار و 692 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 6 هزار و 852 میلیارد تومان بود که 39 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می شود.

ارزش معاملات خرد سهام نیز با کاهش 8 درصدی به نسبت روز گذشته به رقم 6 هزار و 432 میلیارد تومان رسید. 

در معاملات امروز نماد ثجنوب (شرکت سرمایه گذاری مسکن جنوب) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 218 میلیارد تومان بود. 

پس از ثجنوب، نماد خودرو بیشترین ارزش معاملات را داشت و وبملت رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن خگستر و وتجارت در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز سهام دی با تعداد 833 میلیون و 233 هزار و 64 سهم در صدر قرار گرفته است. وتجارت در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به نماد کرمان تعلق داشت. نمادهای خودرو و فاذر نیز در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

بورس