به گزارش اکوایران؛ شرکت‌های سیمانی بورس تهران در آذر ماه امسال فروش خوبی را به ثبت رسانده‌اند. مجموعه فروش 31 شرکت از این صنعت در آذر ماه امسال 2 هزار و 747 میلیارد تومان بوده و 44 درصد به نسبت درآمد این 31 شرکت در آذر ماه سال قبل افزایش داشته است. متوسط فروش ماهانه سیمانی ها در سال قبل مجموعاً هزار و 529 میلیارد تومان بود و در سال جاری این معیار به 2 هزار و 236 میلیارد تومان رسیده است.

سیمانی های بورس تهران در آذر ماه امسال غالباً فروشی بیشتر از آذر سال قبل و حتی متوسط ماهانه سال جاری داشته‌اند. در میان این 31 نماد تنها 6 نماد از این روند مستثنی بوده‌اند. این شش نماد عبارت‌اند از؛ سصوفی، سشمال، سبجنو، ساروم، ساربیل و سدور که می توان دلیل این کاهش فروش را در بعضی از این شش نماد به واسطه سال مالی منتهی به 30 آذر ماه آنان دانست.

در بین 25 نماد سیمانی دیگر، نماد سفانو که مربوط به سهام شرکت سیمان فارس نو است؛ در آذر ماه امسال بیشترین افزایش فروش را با 154 درصد نسبت به فروش ماه مشابه در سال قبل در بین هم‌گروه‌های خود داشت. ستران و سصفها نیز در این ماه بیش از 120 درصد افزایش فروش نسبت به آذر ماه سال قبل داشتند که دومین جایگاه افزایش فروش را ازان آن‌ها کرده است.سومین افزایش فروش نیز با رشد بیش از 100 درصدی به نسبت فروش آذر سال قبل متعلق به سهرمز و سیلام است که در آذر ماه امسال توانستند به ترتیب 150 میلیارد تومان و 75 میلیارد تومان درآمد کسب کنند.

سیمان1

سیمان2