شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک با نماد گدنا در این روزها حاشیه های خاصی داشته است، سهام این شرکت در معاملات روز چهارشنبه صف فروش سنگینی داشت. 

نماد گدنا پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از تاریخ 16 تیر ماه 1399 در بازار فرابورس ایران درج شد. این نماد با ارزش بازاری 24 هزار و 390 میلیارد تومانی در بازار اول فرابورس مورد معامله قرار می‌گیرد. تعداد روزهای منفی در سه ماه گذشته برای این نماد 13 روز و تعداد روزهای مثبت به 34 روز می‌رسد. شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک در شهریور ماه امسال سرمایه خود را از مبلغ  300 میلیارد تومان به مبلغ 150 میلیارد تومان افزایش داد که این افزایش سرمایه 400 درصدی از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی صادر شد و مهلت استفاده از افزایش سرمایه را 30 روز اعلام کرد که به منظور تامین منابع مالی برای احداث هشت شعبه تهیه و توزیع غذا دیگر از این مجموعه این افزایش سرمایه انجام شده است.

روند فروش ماهانه گدنا توسط تیم تحلیل اکو ایران مورد بررسی قرار گرفت. این شرکت از ابتدای سال تا شهریور ماه موفق شد روند رو به رشدی را برای درآمد فروش ماهانه ثبت کند اما در مهر و آبان ماه با افت روبرو شد به طوری که مهر ماه برای این نماد اوضاع خوبی را رقم نزد تا در نهایت در آذر ماه توانست به درآمد 50 میلیارد تومانی دست یابد که  با رشد 9 درصد نسبت به آبان ماه و 29 درصد نسبت به میانگین ماه های قبل خود همراه شد. گدنا در 9 ماهه نخست سال جاری در مجموع حدود 40 میلیارد تومان درآمد فروش داشته که کل رقم سال قبل حدود 20 میلیارد تومان بوده است این در حالی است که که در آذر ماه نیز رکورد خوبی را ثبت کرده است.

گدنا موفق شده رکورد قابل توجهی را در خصوص درآمدهای عملیاتی ثبت کند. برای سه ماهه تابستان 158 میلیارد تومان درآمد به دست آورده که نسبت به سه ماهه نخست سال 56 درصد رشد داشته است. به تبع در کنار افزایش درامد عملیاتی بهای تمام شده این شرکت نیز افزایش یافته است. در خصوص هزینه‌های این شرکت می‌توان گفت که هزینه های فروش اداری عمومی بوده که افزایش داشته است.


همچنین بخوانید؛

تحلیل بنیادی سهام گدنا / 4 برابر شدن قیمت گدنا در 40 روز معاملاتی


با وجود درآمدزایی چشم گیری که این شرکت داشته با نوساناتی در حاشیه سود همراه بوده است. حاشیه سود ناخالص گدنا از ابتدای سال 1400 تا انتهای آن با نوساناتی روبرو بود در نهایت برای شش ماهه سال 1401 سود ناخالص این شرکت افزایش یافت و حدود 195 درصد نسبت به فصول قبل رشد داشته است و برای سه ماه تابستان نسبت به سه ماه نخست سال کاهش داشته و به 16 درصد رسیده است. سود خالص شش ماهه امسال این شرکت با 333 درصد رشد به نسبت سود خالص شش ماهه سال قبل از5 میلیارد و 900 میلیون تومان به 26 میلیارد و 500 میلیون تومان رسیده است. به طوری که گدنا در فصل تابستان امسال توانست بیشترین افزایش سود خالص فصلی را داشته باشد. با تمام این توضیحات به دلیل افزایش قیمتی که سهام گدنا در دو ماه گذشته داشته می‌توان آن را پرپازده ارزیابی کرد. با وجود اینکه نماد های دیگری در این میان بودند که بازدهی بیشتری داشتند اما گدنا برای سهامداران جذابیت بیشتری داشت به همین دلیل رشد قیمت قابل توجهی داشت و پس از آن تعدیل قیمتی پیدا کرد.