به گزارش اکوایران؛ بانک صادرات در ماه های اخیر به واسطه سیاست گذاری های دولت اقدام به فروش اموال مازاد خود کرده است. مطابق این سیاست گذاری، بانک ها موظف اند تا با فروش اموال مازاد خود تمام توان خود را به چرخه عملیات بانک داری بازگردانند. بانک های کشور با برگذاری مزایده های فروش املاک مازاد خود در تابستان این سیاست گذاری را به مرحله عملیاتی رساندند. با این وجود به دلیل قیمت گذاری های نامناسب و حجم بالا نقدینگی مورد نیاز برای خرید این املاک، اکثر مزایده ها بدون نتیجه ماند. در پاییز نوبت به سهام های خریداری شده توسط بانک ها رسید تا با فروش آن ها بخشی از این اموال مازاد کاسته شود. اما این بار نیز شرایط سخت مزایده ها باعث بی نتیجه ماندن آن ها شد. این اتفاق موجب شد تا انگشت اتهام فعالان اقتصادی به سمت بانک ها برود و بانک ها متهم به ایجاد شرایط سخت برای عملیاتی نشدن این سیاست گذاری و حفظ این اموال بشوند.

در آذر ماه بانک صادرات ایران چندین بلوک سهام شرکت های پالایشی، خودرویی و سرمایه گذاری را در معرض مزایده قرار داد اما باز خریداری برای آن ها دست به جیب نشد. در 16 آذر ماه امسال سهام شرکت سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات به مزایده گذاشته شد که خریداری نداشت و در 20 آذر ماه نیز بلوک سهام ایران خودرو در مزایده قرار گرفت که آن هم بدون خریدار ماند. حال در اطلاعیه های جدید بانک صادرات،  بلوک سهام ایران خودرو با تغییراتی از جمله کاهش 10 درصدی قیمت پایه به علاوه بلوک سهام البرز قرار است به مزایده گذاشته شوند.

بلوک سهام خودرو با بیش از 10 میلیارد سهم، معادل 3.36 درصد از سهام ایران خودرو و با قیمت پایه 450 تومان در بازار دوم فرابورس تهران روز چهارشنبه 14 دی ماه به صورت نقدی و یکجا عرضه خواهد شد. سهام شرکت ایران خودرو روز معاملاتی اخیر با قیمت 275.3 تومان در بازار دوم بورس تهران بسته شد.

IMG_20221227_195756_323

بلوک سهام البرز با بیش از 835 میلیون سهم، معادل 2.38 درصد از سهام بیمه البرز و با قیمت پایه 240 تومان در بازار اول فرابورس تهران روز چهارشنبه 14 دی ماه به صورت نقدی و یکجا عرضه خواهد شد. سهام شرکت بیمه البرز امروز با قیمت 186.9 تومان در بازار اول بورس تهران بسته شد.

IMG_20221227_195805_065