به گزارش اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز یکشنبه شاخص‌های بازار سهام برای سومین روز متوالی صعود کردند. برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه 5 دی- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز یکشنبه شاخص کل 25 هزار و 563 واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن 6 هزار و 479 واحد صعود کرد. شاخص کل فرابورس نیز 229 واحد بالا آمد. 

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 478 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 177 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 73 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 27 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت لیزینگ صنعت و معدن (ولصنم)، شرکت‌ فنرسازی زر (خزر) و شرکت هلدینگ دارویی سبحان (دسبحا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت قند شیروان (قشیر)، شرکت ریل پیداز سیر (حدیل) و شرکت مواد اولیه دارویی البرز بالک (دبالک) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای وآذر (شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان)، وبانک (شرکت سرمایه گذاری هلدینگ توسعه ملی) و لخزر (شرکت پارس خزر) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت کشت و دامداری فکا (زفکا)، شرکت شهرسازی و خانه‎‌سازی باغمیشه (ثباغ) و شرکت قند چهارمحال (قچار) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه 148 نماد صف خرید داشتند و 16 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 2 درصدی به 612 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش یک درصد افزایش یافت و 254 میلیارد تومان بود. در پایان معاملات دیروز ارزش صف‌های خرید در رقم 397 میلیارد تومان ایستاد و بازار با مازاد تقاضا بسته شد. 

پیش بینی بورس

در پایان معاملات نماد کویر (شرکت فولاد سپید فراب کویر) با صف‌ خرید 48 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از کویر، نمادهای ولصنم (شرکت لیزینگ صنعت و معدن) و نوری (شرکت پتروشیمی نوری) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در پایان معاملات، سه نماد صف فروش داشتند، وآذر بیشترین صف فروش را داشت و نمادهای زفکا و انرژی2 در رتبه‌های بعدی بودند.

پیش بینی بورس

 پیش بینی بورس امروز 

دیروز شاخص کل بورس تهران به صعود ادامه داد، از نیمه کانال 1.5 میلیونی عبور کرد و به قله یک میلیون و 563 هزار واحدی رسید. 

علاوه بر شاخص کل بورس، شاخص کل هم وزن نیز پس از شکستن سقف 450 هزار واحدی به صعود ادامه داد و تا سطح 462 هزار واحد بالا رفت.

در روزی که 73 درصد نمادها سبزپوش بودند، کگل پیشران شاخص بود و علاوه بر بیشترین اثر مثبت بر شاخص، بیشترین ورود پول حقیقی بازار را داشت. ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی شرکت گلگهر (کگل) 79 میلیارد تومان بود. 

 پس از کگل، نمادهای تاپیکو، فولاد، وغدیر، ومعادن، پارس، نوری، خودرو، شپدیس، کچاد، شتران، بوعلی، شبندر، خساپا، شستا و شپنا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در جدول بیشترین ورود پول حقیقی نیز پس از کگل، نمادهای غزر، نوری، شپدیس، بوعلی، ومعادن، تاپیکو، وپاسار، خگستر، ولبهمن و شفن در رتبه‌های بعدی قرار داشتند. 

 در مجموع معاملات یکشنبه 198 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار وارد شد تا برای دومین روز جریان پول به بازار مثبت باشد. در دو روز اخیر در مجموع 576 میلیارد تومان سرمایه حقیقی به بازار وارد شده است. همچنین در سه روز اخیر که شاخص صعود کرده، بیش از 71 هزار واحد بالا آمده است. علاوه بر این، معاملات دیروز با مازاد تقاضای 390 میلیارد تومانی بسته شد. جهش شاخص، ورود پول و مازاد تقاضا در پایان معاملات 3 نشانه مثبت مهم هستند که می‌تواند بازار امروز را سبز کند.

پیش بینی بورس