به گزارش اکوایران، روند شاخص کل بورس تهران در هفته اخیر در مجموع نزولی بود. شاخص در ابتدای هفته رشد 348 واحدی داشت و روز یکشنبه 138 واحد بالا آمد.

 اما پس از آن برای سه روز متوالی ریزش کرد. در سومین روز کاری هفته شاخص 4 هزار و 235 واحد منفی شد و روز سه‌‌شنبه نیز شاهد افت 4 هزار و 199 واحدی شاخص کل بودیم. 

روز چهارشنبه نیز شاخص 6 هزار و 579 واحد پائین آمد تا شاخص کل در آخرین روز کاری هفته 14 هزار و 547 واحد پائین‌تر از هفته پیش بایستد و بازدهی هفته شاخص بورس منفی یک درصد شود. 

شاخص هم وزن نیز در پایان هفته نسبت به هفته پیشین 3 هزار و 970 واحد بالا‌تر ایستاد و بازدهی مثبت 0.96 درصدی را ثبت کرد.

بورس

اما در این هفته معاملاتی بورس تهران باز هم شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم. در پایان هفته یازدهمین روز متوالی خروج پول ثبت شد. در مجموع کل هفته 579 میلیارد تومان خارج شد که میانگین آن نسبت به هفته پیشین رشد 78 درصدی را نشان می‌دهد. 

در این هفته ارزش معاملات خرد رشد کرد و میانگین روزانه آن نسبت به هفته قبل 7 درصد افزایش یافت. 

با این حال شاخص هم وزن در 4 روز پایانی هفته روند صعودی داشت و در پایان هفته 3 هزار و 970 واحد بالاتر از هفته قبل ایستاد. 

بنابراین همسو با رشد نسبی معاملات، خروج پول از بازار افزایش یافت و شاخص کل نیز ریزش کرد. شاخص در این هفته نتوانست سطح مقاومت یک میلیون و 422 هزار واحد را لمس کند و پس از توقف در ایستگاه یک میلیون و 417 هزار واحد، پائین‌تر آمد و ریزش کرد.  

ابهامات و ریسک‌های بازار مانع جذب سرمایه شده است و پول‌ها به بازارهای موازی کوچ کرده‌اند. در چنین شرایطی ابهامات بودجه‌ای و اخبار نگران کننده درباره توقف فعالیت برخی از صنایع به علت کمبود گاز، بر بدبینی‌ها نسبت به آینده میان مدت و بلندمدت بازار سرمایه افزوده است و به نظر نمی‌رسد سایه سیاه جمیع این عوامل از سر بازار بگذرد. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس