به گزارش اکوایران ، روز چهارشنبه شاخص کل بورس در شروع معاملات روند صعودی پیدا کرد اما تنها در 5 دقیقه ابتدایی صعود کرد و خیلی زود رو به پائین تغییر جهت داد. 

در پایان معاملات شاخص کل بورس با ریزش 6 هزار و 579 واحدی به رقم یک میلیون و 402 هزار و 824 واحد رسید. 

امروز شاخص کل هم‌وزن رشد کرد و در پایان معاملات 893 واحد نسبت به روز سه‌شنبه بالا آمد و در رقم 417 هزار و 84 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 47 واحد افت کرد و در رقم 18 هزار و 563 واحد باقی ماند. 

بورس

دو سمت صعودی و نزولی بازار سهام

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 288 نماد رشد قیمت داشتند و 375 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 44 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 56 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

خروج سرمایه از بورس

در مجموع معاملات چهارشنبه، ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای سیزدهمین روز متوالی منفی شد و 75 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. 

 بیشترین خروج پول حقیقی به سهام بپاس (شرکت بیمه پاسارگاد) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 27 میلیارد تومان بود. پس از بپاس، نمادهای شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) و غگل (شرکت گلوکوزان) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

لیدرهای بازار

امروز نمادهای «میدکو»، «وپاسار» و «فملی» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل  بورس  داشتند و در مقابل نمادهای «فارس»، «خودرو» و «خساپا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «غصینو»، «فغدیر» و «سمگا» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «آریا»، «زاگرس» و «بپاس» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خساپا صدرنشین است و خودرو و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، فتوسا و سمگا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند. 

عرضه و تقاضای بورس

در معاملات چهارشنبه 73 نماد صف خرید داشتند و 32 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 2 درصدی به 279 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 70 درصد کاهش یافت و 57 میلیارد تومان بود. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید در رقم 202 میلیارد تومان ایستاد و بازار با مازاد تقاضا بسته شد. 

در پایان معاملات نماد ورنا (شرکت سرمایه گذاری رنا) با صف‌ خرید 77 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از ورنا، نمادهای کپشیر (شرکت پشم شیشه ایران) و غدشت (شرکت دشت مرغاب) بیشترین صف خرید را داشتند. 

 ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 8 هزار و 19 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 299 میلیارد تومان بود که 16 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.  

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 28 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 390 میلیارد تومان رسید که بالاترین رقم در 4 هفته اخیر است. 

در معاملات امروز نماد خساپا (شرکت سایپا) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 376 میلیارد تومان بود. 

پس از خساپا، خودرو بیشترین ارزش معاملات را داشت و نماد خگستر رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن نمادهای وساپا شپنا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز خساپا با تعداد یک میلیارد و 669 میلیون و 222 هزار و 214 سهم در صدر قرار گرفته است. خودرو در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خگستر تعلق داشت. دو نماد شستا و وساپا در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

بورس