به گزارش اکوایران، امروز از دقایق ابتدایی معاملات روند شاخص کل و شاخص هم‌وزن بورس صعودی شد. اما شاخص کل خیلی زود نزولی شد و شاخص هم وزن با وجود نزول ملایم بالاتر از سطح دیروز ایستاد.

 در پایان معاملات شاخص کل در سطح یک میلیون و 413 هزار و 603 واحد ایستاد که نسبت به روز یکشنبه 4 هزار و 235 واحد افت داشته است.

شاخص هم وزن در پایان معاملات امروز 484 واحد نسبت به روز یکشنبه بالا آمد و در رقم 414 هزار و 574 واحد ایستاد. 

شاخص کل فرابورس هم قرمزپوش شد و 15 واحد نزول کرد و به رقم 18 هزار و 640 واحد رسید.

بورس

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، 320 نماد رشد قیمت داشتند و 354 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 47 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 53 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

خروج پول حقیقی از بورس

در مجموع معاملات دوشنبه، ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای یازدهمین روز متوالی منفی شد و 175 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. 

 بیشترین خروج پول حقیقی به سهام بپاس (شرکت بیمه پاسارگاد) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 42 میلیارد تومان بود. پس از بپاس، نمادهای شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) و خساپا (شرکت سایپا) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

لیدرهای بازار سهام

امروز نمادهای «کگل»، «میدکو» و «فولاد» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل  بورس  داشتند و در مقابل نمادهای «فارس»، «فخاس» و «ذوب» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «دماوند»، «ارفع» و «فزر» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «فغدیر»، «زاگرس» و «غصینو» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خگستر صدرنشین است و خودرو و خساپا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، کرمان و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند. 

 عرضه و تقاضای معاملات دوشنبه

در معاملات دوشنبه 92 نماد صف خرید داشتند و 24 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 22 درصدی به 200 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 43 درصد کاهش یافت و 150 میلیارد تومان بود. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید در رقم 86 میلیارد تومان ایستاد و بازار با مازاد تقاضا بسته شد. 

در پایان معاملات نماد کپشیر (شرکت پشم شیشه ایران) با صف‌ خرید 19 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از کپشیر، نمادهای فخاس (شرکت فولاد خراسان) و خکمک (شرکت کمک فنر ایند امین) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در سوی دیگر بازار، در پایان معاملات نمادهای تپسی، ثفارس، خمحور و ساربیل بیشترین صف فروش  را داشتند.

 جدول معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 126 هزار و 654 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 121 هزار و 543 میلیارد تومان بود که 96 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.  

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 5 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 460  میلیارد تومان رسید. 

در معاملات امروز نماد خودرو (شرکت ایران خودرو) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 98 میلیارد تومان بود. 

پس از خودرو، خگستر بیشترین ارزش معاملات را داشت و ذوب رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد خساپا و بپاس در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام خودرو با تعداد 393 میلیون و 159 هزار و 955 سهم در صدر قرار گرفته است. دی در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به ذوب  تعلق داشت. دو نماد شستا و خگستر نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

بورس