به گزارش اکوایران؛ شرکت صنایع غذایی مینو شرق که یکی از زیر مجموعه های هلدینگ اقتصادی و خودکفایی آزادگان به شمار می رود در اطلاعیه اخیر خود در سامانه کدال خبر از رشد 204 درصدی در سود خالص شش ماهه سال جاری به نسبت مدت مشابه در سال گذشته داد. شرکت صنایع قدس رضوی در سال 1373 در زاهدان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت. این شرکت از سال 1378 با تصمیم سهامدارن تحت عنوان شرکت نان قدس رضوی فعالیت خود را ادامه داد. در سال 1382، 51درصد از سهام شرکت به گروه صنعتی مینو واگذار گردید. سال 1390 با تصمیم سهامدارن شرکت به نام شرکت صنایع غذایی مینو شرق تغییر نام داد. غمینو سال 1392 پس از انجام مقدمات ورود و پذیرش معادل 10% از سهام شرکت را در بازار دوم فرا بورس عرضه کرد. مرکز اصلی شرکت در تهران کیلومتر 10 جاده مخصوص و کارخانه در شهرستان زاهدان کیلومتر 5 چشمه زیارت واقع است. فعالیت اصلی شرکت در زمینه تولید محصولات غذایی و صنایع تبدیلی به ویژه محصولات آردی است.

فروش 355 میلیارد تومانی در شش ماهه امسال

شرکت صنایع غذایی مینو شرق در سال جاری توانسته است فروش خود را در سطح بالاتری به نسبت سال قبل قرار دهد. سال گذشته شرکت مینو شرق فروش 400 میلیارد تومانی داشت و متوسط فروش ماهانه خود را به 33 میلیارد تومان رسانده بود. در سال جاری فروش ماهانه این شرکت با روندی متعادل افزایش یافت و در شش ماه گذشته از سال جاری به 355 میلیارد تومان رسید. فروش شش ماهه سال جاری در مقایسه با 168 میلیارد تومان فروش شش ماهه ابتدایی سال قبل رشد 112 درصدی فروش غمینو را نشان می دهد. متوسط فروش ماهانه غمینو نیز در شش ماهه امسال به 59 میلیارد تومان رسید که 78 درصد بالاتر از 33 میلیارد تومان متوسط فروش سال قبل است.

فروش ماهانه غمینو07.25

در مقایسه ماه به ماه نیز شاهد هستیم که بیشترین افزایش فروش ماهانه در سال جاری به نسبت ماه مشابه در سال قبل مربوط به تیر ماه با 155 درصد افزایش فروش است. بیشترین میزان فروش نیز در ماه های سال جاری متعلق به شهریور ماه با 74 میلیارد تومان فروش است. برای ارزیابی دلیل رشد فروش شرکت صنایع غذایی مینو شرق اطلاعات فروش داخلی بیسکوئیت این شرکت بهترین معیار در بین محصولات است.

مقدار فروش غمینو07.25

روند مقدار فروش داخلی بیسکوئیت مینو نشان می دهد که این شرکت در سال جاری افزایش مقدار فروش نداشته و حتی در مرداد و شهریور امسال به نسبت ماه مشابه در سال قبل کمتر فروخته است. متوسط مقدار فروش ماهانه برای بیسکوئیت های مینو در سال قبل 956 تن بوده که در شش ماهه سال جاری این معیار با کاهش 12 درصدی به 843 تن در ماه رسیده است. با توجه به کاهش مقدار فروش در سال جاری می توان دلیل اصلی افزایش مبلغ فروش غمینو را در سال جاری بالا رفتن نرخ فروش محصولات این شرکت دانست. نرخ فروش داخلی بیسکوئیت های مینو نیز تصدیقی بر این تحلیل است زیرا در شهریور ماه سال گذشته قیمت فروش هر کیلوگرم از بیسکوئیت های مینو 20.2 هزار تومان بوده اما در شهریور امسال با رشد 148 درصدی به 50.1 هزار تومان به ازای هر کیلو گرم رسیده است.

نرخ فروش غمینو07.25

عملکرد مالی شرکت صنایع غذایی مینو شرق در نیمه سال

صورت های مالی منتشر شده شش ماهه غمینو روز دوشنبه 25 مهر ماه در سامانه کدال منتشر شد. مطابق این صورت های مالی درآمد عملیاتی غمینو 112 در صد در شش ماهه امسال به نسبت شش ماهه سال قبل افزایش داشت و به 355 میلیارد تومان رسید. بهای تمام شده درآمد های عملیاتی در شش ماهه امسال تنها 67 درصد افزایش یافت و از 123 میلیارد تومان شش ماهه 1400 به 205 میلیارد تومان در شش ماهه امسال رسید. افزایش حاشیه سود ناخالص باعث شد تا سود ناخالص غمینو با رشد 232 درصدی به 150 میلیارد تومان برسد. مدیریت هزینه های غمینو قابل توجه بوده است و هزینه های عملیاتی و مالی به ترتیب 24.8 و 0.4 میلیارد تومان افزایش داشتند و سود خالص غمینو را با رشد 204 درصدی از 32 میلیارد تومان شش ماهه سال پیش به 98 میلیارد تومان در شش ماهه امسال رساند. شرکت صنایع غذایی مینو شرق در این صورت سود و زیانی نشان داد که رشد قیمت های محصولات این مجموعه باعث افزایش سودآوری آن ها شده است زیرا مواد اولیه و در کل بهای تمام شده محصولات رشدی بسیار کمتر از افزایش نرخ فروش محصولاتشان داشته است.  

عملکرد مالی شش ماهه غمینو07.25در همین زمینه بخوانید؛

تورم خوراکی‌ها بیشترین فشار را به کدام دهک وارد می‌کند؟