به گزارش اکوایران؛ گزارش عملکرد شهریور ماه نماد فمراد روز یکشنبه دهم مهر ماه در سامانه کدال منتشر شد. شرکت آلومراد در سال جاری فروش خوبی را به ثبت رسانده که در شهریور ماه به اوج خود رسیده است. عملکرد ضعیف این مجموعه در شش ماهه سال گذشته باعث شده تا فروش بهار و تابستان امسال به نسبت سال گذشته تفاوت چشمگیری داشته باشد. نماد فمراد از ابتدای سال با اقبال همراه بوده و سهامداران این شرکت در سال جاری سود مناسبی را از طریق افزایش قیمت سهام فمراد کسب کرده اند. روند قیمتی این سهام از ابتدای سال تا 20 خرداد ماه اکیداً صعودی بود و بعد از شکست کف حمایتی خود به مدت دو ماه وارد اصلاح قیمتی شد. از روز 20 مرداد ماه اصلاح قیمت فمراد به پایان رسید و دومین روند صعودی سال جاری برای سهام این شرکت شکل گرفت. این روند صعودی تا 4 مهر ماه با اصلاح های کوتاه مدت ادامه داشت به شکلی که فمراد یکی از نماد های برتر بازدهی شهریور ماه بود. در روز های جاری نیز قیمت فمراد در یکی از این روند های اصلاحی قرار دارد.

روند فروش ماهانه شرکت آلومراد از ابتدای سال گذشته

فروش ماهانه شرکت آلومراد در شش ماهه سال گذشته بسیار ضعیف بوده به شکلی که نسبت به سال 99 کاهش شدیدی داشته است. روند فروش معمول آلومراد از آذرماه 1400 آغاز شد و افت فروشی که در 8 ماه ابتدایی 1400 وجود داشت باعث شد تا صورت های مالی سال 1400 افت سود بالایی را به ثبت برسانند. فروش ماهانه آلومراد در سال جاری روندی مناسب داشته و در تمام شش ماه گذشته به نسبت ماه های مشابه در سال قبل با افزایش همراه بوده است. فروش شش ماهه سال گذشته برای آلومراد 19 میلیارد تومان بوده که در سال جاری با رشد 736 درصدی به 160 میلیارد تومان رسیده است.

فروش ماهانه فمراد07.11

در مقایسه ماه به ماه نیز بیشترین افزایش را اردیبهشت امسال به نسبت اردیبهشت 1400 با افزایش 2452 درصدی فروش ماهانه به ثبت رسانده و کمترین افزایش نیز با 436 درصد رشد مربوط به تیر ماه است. میانگین فروش ماهانه فمراد در سال گذشته 20 میلیارد تومان بوده و در شش ماهه امسال به 27 میلیارد تومان افزایش یافته است. فروش شهریور ماه فمراد نیز نشان می دهد که این شرکت در ششمین ماه سال 1401 بیش از 46 میلیارد تومان فروش داشته و رشد 79 درصدی را به نسبت فروش مرداد ماه امسال و رشد 594 درصدی را به نسبت شهریور سال قبل به ثبت رسانده است.

نرخ فروش بیلت فمراد07.11

دو محصول اصلی شرکت آلومراد بیلت و راد است که روند قیمتی این دو محصول نشان می دهد رشد فروش ماه های اخیر نشأت گرفته از افزایش تولید این مجموعه است. از طرفی روند پیش روی نرخ های فروش این شرکت درصورتی که به نسبت نرخ آبان و آذر سال قبل کمتر باشد احتمال کمتر شدن فروش آذر ماه به نسبت آذر سال قبل وجود دارد.

نرخ فروش راد فمراد07.11

عملکرد مالی شرکت آلومراد در سه بهار اخیر

شرکت آلومراد در سه بهار اخیر عملکرد مالی بخصوصی را در صورت های مالی فصلی خود نشان داده است. این شرکت در سه ماهه ابتدایی سال 99 با به دست آوردن 36 میلیارد تومان درآمد عملیاتی و خرج کردن 35 میلیارد تومان به عنوان بهای تمام شده درآمد عملیاتی سود خالص 1.1 میلیارد توانی را به دست آورد و حاشیه سود ناخالص این شرکت در بهار 99 نزدیک به 3 درصد بود. بهار سال 1400 فروش این شرکت از روند معمول خود خارج شد و تنها 5 میلیارد تومان درآمد عملیاتی به دشت آورد ولی بهای تمام شده این دوره 3.8 میلیارد تومان بود که باعث ایجاد سود ناخالص 1.2 میلیارد تومانی شد و حاشیه سود این فصل را به 24 درصد رساند.

حاشیه سود فمراد07.11

بهار امسال برای فمراد برگشتی به ثبات تولید و فروش بود. این شرکت در سه ماهه امسال 70.6 میلیارد تومان فروش داشت و با بهای تمام شده 63.8 میلیارد تومانی سود ناخالص 6.8 میلیارد تومانی را به دست آورد و حاشیه سود ناخالص 9.6 درصدی را به ثبت رساند. با وجود عملکرد ضعیف سال 1400، سود ناخالص بهار در این سال بیشتر از سال 99 بود و در بهار امسال نیز حاشیه سود و فروش در فصل بهار به ارقام منطقی و متاعدل تری رسیده است.

عملکرد مالی سه ماهه فمراد 07.11

هزینه های عملیاتی فمراد در بهار1400 به نسبت فروش پایین این شرکت رشد زیادی داشته که نتیجه آن کاهش شدید سود عملیاتی فمراد بوده که این معیار را در بهار 1400 پایین تر از بهار 99 و بهار امسال قرار داده است. با وجود کمتر بودن سود عملیاتی بهار 99 به نسبت بهار امسال، به واسطه سایر درآمد های غیر عملیاتی که در بهار 99 نزدیک به 5.5 میلیارد تومان بوده سود خالص فمراد در بهار 99 به 6.5 میلیارد تومان رسیده که 2 میلیارد بیشتر از 4.5 میلیارد تومان سود خالص بهار امسال است.

عملکرد مالی فمراد در سال جاری نشان می دهد که این شرکت توانسته است پس از افت فروشی که در سال 1400 تجربه کرده به روند متعادل خود بازگردد و در صورتی که نرخ فروش محصولات آلومراد کمتر از سال گذشته قرار نگیرد، روند رو به رشد این شرکت در سودآوری ادامه خواهد یافت. با توجه به نمودار قیمتی این نماد نیز تحلیلگران بازار سرمایه معتقدند که خرید سهام این شرکت در صورتی که هنوز در اصلاح است، ریسک بالایی دارد و بهتر است در خرید سهام این شرکت احتیاط شود.