سخنران نخست این نشست، حسین اسلامی رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران معتقد است: اگر بخواهیم از جنبه تخصصی به موضوع ورود کنیم شاهد تغییر برخی روندها هستیم، از جمله در بحث ای‌تی‌اس، که با به وجود آوردن بسترهای معاملات جایگزین موجب تسهیل روند معاملات می‌شود.

محمد قدسی مشاور و کارشناس سرمایه‌گذاری و بازارهای مالی در سخنان خود اشاره می‌کند: هر چیز که مدل دارایی پیدا می‌کند در نهایت برای لیکویید شدن است؛ امروز یکی از مسائلی که در بازار سرمایه وجود دارد همین است که با نرخ تورم بالا باید دارایی خودم را خیلی سریع نقد کنم وگرنه متضرر می‌شوم. روش‌های دیجیتال می‌توانند این فرصت را برای مردم فراهم کنند.

علی رحیمی، مدیرعامل گروه توسعه اقتصادی بانک ملی در توضیح اهمیت فهم تغییرات نوین صنایع مالی می‌گوید: سود معاملات ما در استمرار و لحظه‌ای بودن است. نکته‌ای که وجود دارد این است که بانک مرکزی به پایین آوردن سرعت گردش پول گرایش دارد تا با این روش جلوی تورم را بگیرد. طبق قانونی نانوشته بانک در رقم‌های بالا یک شب پول را نگه می‌دارد.

محمدرضا فرحی، بنیان‌گذار بیمه بازار نیز به بحث ورود کرد و گفت: بحث‌های تکنیکال انجام شد اما اگر بخواهیم نگاهمان به موضوع تحولی باشد باید نکاتی اساسی‌تر را نیز مدنظر داشت. وقتی در مقابل چیزی مقاومت می‌شود باید دانست بدیهیات نادیده گرفته شده است.