به گزارش اکوایران، پست بانک ایران تنها بانکی بوده که در اردیبهشت ماه امسال میزان تسهیلات پرداختی خود را کاهش داده است.

بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی در اردیبهشت ماه امسال 993 هزار فقره وام به ارزشی بیش از 333 همت از سوی 29 بانک کشور پرداخت شده است.

میزان تسهیلات پرداختی بانک‌های کشور در اردیبهشت ماه امسال نسبت به ماه قبل بیش از 84 درصد افزایش یافته است.

بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی،  بیشترین میزان تسهیلات پرداختی در اردیبهشت امسال مربوط به بانک‌ ملت بوده، به طوری که این بانک طی این دوره بیش از 52 همت وام پرداخت کرده است.

پس از بانک ملت، بانک‌های تجارت و ملی هرکدام به ترتیب با پرداخت 47.5 و 38.3 همت در رتبه‌های بعدی بیشترین وام پرداختی قرار دارند.

رشد 2500 درصدی تسهیلات در بانک ایران-ونزوئلا

همچنین بررسی آمارها نشان می‌دهد، بانک مشترک ایران و ونزوئلا بیشترین رشد ماهانه تسهیلات پرداختی را در اردیبهشت امسال به ثبت رسانده، میزان تسهیلات پرداختی این بانک در اردیبهشت نسبت به فروردین ماه بیش از 2500 درصد افزایش یافته است.

photo_2023-06-07_18-55-55

بانک کشاورزی و گردشگری هرکدام به ترتیب با رشد تسهیلات 1700 و 420 درصدی در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

از میان 29 بانک کشور، تنها پست بانک ایران میزان تسهیلات پرداختی خود را در اردیبهشت ماه کاهش داده، این بانک طی دوره مورد اشاره حدود 810 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که نسبت به ماه قبل 51 درصد کاهش یافته است.

نکته قابل توجه این است پست بانک ایران بیشترین میزان تعداد تسهیلات امهالی را طی دوماهه نخست امسال داشته است.

پست بانک ایران طی دوماهه نخست امسال به بیش از 1800 بدهکار خود فرصت دوباره داده که بتوانند بدهی‌ تهسیلات خود را (به مبلغ 193 میلیارد تومان) جبران کنند.