به گزارش اکوایران، چند روز قبل علی بهادری جهرمی - سخنگوی دولت - در توئیتی مدعی شده بود که دو تاج سلطنتی توسط خاندان پهلوی از کشور خارج شده است. این در حالی است که هر دو تا ج در موزه جواهرات ملی نگهداری می‌شدند و همین مساله حواشی زیادی را ایجاد کرد.

پس از این اظهارنظر و حاشیه‌های ایجاد شده درباره آن که حتی کار را به نگرانی درمورد سرنوشت دو تاج ارزشمند کشاند، عزت‌الله ضرغامی - وزیر میراث فرهنگی - از گنجینه جواهرات بانک مرکزی بازدید و وجود دو تاج سلطنتی در این مجموعه را تایید کرد. 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز سه‌شنبه در توئیتر نوشت که «امروز از گنجینه جواهرات سلطنتی بانک مرکزی بازدید کردم. باید امکان بازدید عمومی از دیدنی‌های آن فراهم شود. آن دو تاج معروف را که می‌بینم، جای خالی دارایی‌های عظیم به غارت رفته ملت توسط پهلوی را بیشتر حس می‌کنم.»

ادعای سخنگوی دولت در حالی مطرح شد که از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا در کشور موزه گنجینه جواهرات که در خزانه بانک مرکزی قرار دارد تعطیل شده بود و امکان بازدید مردم از آن فراهم نبود.

حالا پس از چند را حاشیه‌سازی، امروز روابط عمومی بانک مرکزی از بازگشایی خزانه جواهرات ملی به مناسبت ایام مبارک دهه فجر خبر داده است؛ آن‌هم تنها برای کمتر از 10 روز.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، عموم مردم با تهیه بلیط می‌توانند از تاریخ 12 بهمن 1401 تا 22 بهمن 1401 (به جز روزهای پنج‌شنبه، جمعه و ایام تعطیل) از ساعت 14:00 تا 16:30 از خزانه جواهرات ملی بازدید کنند.

هموطنان به منظور بازدید از این مجموعه می‌توانند نسبت به تهیه بلیط در محل خزانه جواهرات ملی به نشانی تهران، میدان امام خمینی (ره)، خیابان فردوسی، نرسیده به چهارراه استانبول، نبش کوچه بانک مرکزی، ساختمان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، اقدام کنند.

در این موزه، بسیاری از جواهرات سلطنتی ایران، از دوره‌های صفوی، افشار، قاجار و پهلوی در این موزه نگهداری می‌شود. الماس دریای نور، جقهٔ نادری، تاج فرح پهلوی، تاج کیانی، کره جواهرنشان، تخت طاووس و تخت نادری از جمله شاخص‌ترین آثار و جواهراتی است که در این گنجینه بی‌قیمت نگهداری می‌شود.