به گزارش اکوایران؛ خرید دلار سهیمه ای با کارت ملی از 22 خرداد امسال آغاز شد و برخی از مردم کارت ملی خود را برای خرید ارز به دلالان در قبال مبلغی اجاره می دهند. هر چند اجاره کارت ملی توسط برخی از مردم از یکی دو سال گذشته باب  شده ولی این اتفاق ممکن است پیامدهایی داشته باشد.

در این میان دلال‌ها به مردم پیشنهاد می‌کنند در ازای دریافت مبلغی با کارت ملی و حساب بانکی خودشان ارز سهمیه‌ای (۲۰۰۰ یورو برای هر فرد بالای ۱۸ سال) را خریداری کرده و به آن‌ها تحویل دهند.

تعدادی از مردم که البته تعدادشان هم کم نیست با اجاره کارت ملی خود و دریافت ارز از صرافی‌ها تصور می‌کنند که سود یک یا یک و نیم میلیونی به جیب زده‌اند، ولی غافل از اینکه احتمالا در آینده عواقبی از جمله مالیات، قطع یارانه و. در انتظارشان خواهد بود.

این در حالیست که دیروز بانک مرکزی اسامی 31 شعبه بانکی برای دریافت ارز سهمیه‌ای را اعلام کرد که افراد می‌توانند با مراجعه به آنها 2 هزار یورو یا معادل آن دلار دریافت کنند. 

براین اساس بازار متشکل ارزی در اطلاعیه‌ای خطاب به متقاضیان خرید ارز اعلام کرده است؛

«باتوجه به مشاهده موارد متعدد سوءاستفاده دلالان از کارت ملی و حساب بانکی دیگران برای خرید ارز با اهداف غیرقانونی و تبعات این اقدام برای دارنده کارت و حساب، توجه داشته باشید خرید ارز صرفاً برای مصارف شخصی خودتان انجام گیرد.

بدیهی است عواقب تخلف از مقررات قانونی از جمله مقررات مبارزه با پولشویی و قاچاق کالا و ارز برعهده دارنده کارت ملی و حساب بانکی خواهد بود.»