به گزارش اکوایران: محسن خجسته مهر، در ابتدای جلسه هفتگی هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران، از ذخیره سازی حدود ۳ میلیارد مترمکعب گاز در مخازن گازی شوریجه و سراجه، به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات استراتژیک انجام شده در مجموعه شرکت ملی نفت ایران یاد کرد.

خجسته مهر دستیابی اظهار امیدواری کرد که بخشی از مشکلات مربوط به کمبود گاز در زمستان با تداوم روند کنونی رفع شود.

معاون وزیر نفت همچنین به این موضوع اشاره کرد که امکان ذخیره‌سازی گاز تنها در دو میدان شوریجه و سراجه وجود دارد و عنوان کرد: مقرر شد شرکت ملی نفت ایران جلسه‌‌ای با رییس دولت، برای انجام مطالعات و حفاری در چند میدان و موقعیت جدید  و همینطور امکان‌سنجی به منظور انجام برنامه توسعه‌ای این میدان‌ها در حوزه ذخیره گازی در آینده‌ای نزدیک، برگزار کند.

رشد ۶۰ درصدی تولید نفت در کشور

او همچنین در ادامه ادعا کرد که بنا بر آمار مرکز آمار ایران و همچنین بانک مرکزی، گروه نفت و گاز در سه ماهه اول امسال، رشد اقتصادی معادل ۱۹ و نیم درصد داشته است که بالاترین رشد را نسبت به دوره‌های گذشته نشان می‌دهد.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اضافه شدن 1.3 میلیون بشکه به تولیدات نفت کشور، اظهار داشت که این افزایش تولید، مبین رشد ۶۰ درصدی تولید نفت در کشور است.

خجسته مهر در ادامه افزود: بخش قابل توجه‌ای از این افزایش تولید، از میدان‌های مشترک صورت گرفته است و در مجموع اقدامات خوبی در خصوص توسعه این میدان‌ها انجام شده است که می‌توان به افزایش ۷۰ درصدی ناوگان حفاری در میدان‌های مشترک و تولیدی کردن ۶۰ حلقه چاه جدید در میدان آزادگان جنوبی اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به بازدید رییس جمهوری از مرکز مانیتورینگ شرکت ملی نفت، هدف از این بازدید را  تشریح اقدامات صورت گرفته پیرامون نظارت لحظه‌ای بر تمامی فعالیت‌های زنجیره بالادستی صنعت نفت دانست که به منظور احراز شفافیت از عملکرد بخش‌های مختلف شرکت ملی نفت ایران صورت گرفته است. او همچنین اضافه کرد که این نظارت برخط، شامل کلیه فعالیت‌های مربوط به اکتشاف، تولید، توسعه، توزیع، انتقال و صادرات نفت و گاز است.