قیمت نفت خام در ابتدای هفته گذشته به قیمت 75 دلار به ازای هر بشکه که مربوط به سطح حمایت سال 2018 خود است واکنش مثبت نشان داد. 

تا پایان هفته اخیر، قیمت نفت با توجه به تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید 2 میلیون بشکه‌ای، قیمت نفت با حمایت همراه شد و نفت خام برنت از 80 دلار به 87 دلار به ازای هر بشکه افزایش قیمت را تجربه کرد.

البته جو بایدن، رئیس جهمور ایالات متحده، با این موضوع مخالف است و در اولین واکنش به کاهش تولید نفت توسط اوپک پلاس گفت: «این کاهش تولید کاملا غیر ضروری است.»

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت روز چهارشنبه پس از اینکه اوپک پلاس اعلام کرد تولید خود را دو میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد، افزایش یافت زیرا این مؤسسه به دنبال افزایش قیمت نفت است که تقریباً 30 درصد از بالاترین سطح خود در ماه جولای کاهش یافته است.

با نگاهی به نمودار نفت برنت در تایم فریم هفتگی سطح حمایتی 75 دلاری به خوبی دیده می‌شود و  بازار های جهانی به این محدوده واکنش مثبتی نشان دادند و حالا این افزایش قیمت چقدر می‌تواند دوام بیاورد و ادامه دار باشد را باید در اخبار و حواشی هفته جست‌وجو کرد و دید برای روز دوشنبه قیمت نفت به چه سمت و سویی حرکت می‌کند.

نفت