به گزارش اکوایران، در ادامه نشست های تخصصی با نخبگان، رئیس جمهور امشب با جمعی از اقتصاددانان دیدار و گفت‌وگو می‌کند. در دوره‌های پیشین ریاست جمهوری، دیدار رئیس جمهور با اقتصاددانان سابقه داشته اما با این سرعت اتفاق نیفتاده است و این اولین بار است که رئیس دولت در ماه‌های اول فعالیت با اقتصاددانان دیدار می‌کند. 

رئیس جمهور پیشین، حسن روحانی، اولین دیدار خود با اقتصاددانان را در سال 1395 در ضیافت افطاری برگزار کرد و در سال 1397 نیز به دیدار و گفت‌وگو با اقتصاددانان پرداخت. 

محمود احمدی‌نژاد نیز اولین دیدار با اقتصاددانان را 2 سال پس از شروع به فعالیت، در سال 1386، برگزار کرد که پس از نامه انتقادی اقتصاددانان موسوم به نامه سرگشاده 57 اقتصاددان درباره سیاست‌های اقتصادی دولت اصولگرای محمود احمدی‌نژاد برگزار شد. 

دومین دیدار احمدی‌نژاد با اقتصاددانان در سال 1387 برگزار شد که در این دیدار با 100 اقتصاددان درباره طرح تحول اقتصادی به گفت‌وگو نشست. 

حال، ابراهیم رئیسی، که در همین ماه‌های ابتدایی نشست‌هایی را تحت عنوان نشست تخصصی با نخبگان برگزار کرده، امشب میزبان اقتصاددانان است و اعلام شده که قرار است پیرامون مهمترین موضوعات اقتصادی بحث و تبادل نظر شود. رئیس جمهور هفته پیش با مدیران رسانه‌ها دیدار داشت و 29 مهرماه نیز میزبان تعدادی از صادرکنندگان بود.

رئیس جمهوری