به گزارش اکوایران، نتایج یک تحقیق از بانک فدرال رزرو نیویورک نشان می‌دهد که رشد ثروت آمریکایی‌های جوان از نسل‌های مسن‌تر پیشی گرفته است و این رشد تاحدی به دنبال رشد سهام اتفاق افتاده است. 

براساس گزارشی از بلومبرگ، برای بزرگسالان زیر 40 سال، ثروت کل از سال 2019 تا 80 درصد افزایش داشته است این درحالی است که ثروت 40 تا 54 ساله‌ها 10 درصد و افراد بالای 55 سال 30 درصد رشد داشته است.

نتایج این تحقیق نشان می­‌دهد که نسل­‌های جوان، که عمدتا فقیرترین نسل هستند، بیشترین محرک­‌های مالی دوران کووید را دریافت کرده‌اند که به آن‌ها پس انداز اضافی برای سرمایه گذاران در سهام را داده است.

در این دوره سهام رونق گرفت، با اینحال سهام دارایی پرخطری است که در صورت ریختن بازارها به سرعت می‌تواند ثروت را کاهش دهد.

در حالت کلی، ثروت تجمیعی جوانان همچنان کسری از چیزی است که افراد مسن می‌توانند در طول دهه‌ها جمع آوری کنند. تا سال 2019، افراد زیر چهل سال تنها 5.7 درصد از کل ثروت ایالات متحده را در اختیار داشتند، درحالی که 37 درصد جمعیت را تشکیل می‌دادند.

این مساله به توضیح رشد بیش از اندازه ثروت در مقایسه با نسل‌­های قدیمی نیز کمک می‌کند.

به گفته اقتصاددانان فدرال رزرو نیویورک، گروه جمعیتی زیر 40 سال نسبت به گروه‌­های مسن­‌تر افزایش بیشتری را در سهم سبد سهام تجربه کردند؛ و این افزایش قرار گرفتن در معرض سهام این گروه را قادر ساخته است رشد بیشتری در دارایی­ مالی و ثروت کل ثبت کنند.