نیلی معتقد است برخلاف آنچه که طی سال‌ها اخیر دانشگاه رفتن افراد به عنوان یک ابزار برای تغییر طبقه اجتماعی و شغل بهتر تلقی می‌شد اما در فضای دیجیتال فعلی مدرک دانشگاهی کارکرد گذشته را برای کسب شغل بهتر ندارد.

او معتقد است امروزه برای ورد به بازار کار به قابلیت‌های جدیدی نیاز است که این قابلیت‌ها در ساختار فعلی آکادمی ما نمی‌گنجد؛ قابلیت‌هایی همانند توانایی حل مساله و کار گروهی جدی که در کنار آموزش‌های دانشگاهی یک فرد بتواند موفقیت شغلی کسب کند.

 نیلی تصریح می‌کند: تکنولوژی‌های جدید، توزیع بازار کار را تغییر داده و اکنون استفاده از نرم‌افزارها و فکرکردن الگوریتمی به عنوان یک ابزار اساسی در کسب‌وکارها مطرح است. باید به سراغ آموزش پلتفرمی و استفاده از فضای دیجیتال، دیتا ساینس و هوش مصنوعی رفت تا به تناسب بتوان آموزش باکیفیت را تبدیل به مهارت کرد.

نیلی در ادامه با اشاره به مساله مهاجرت در کشور عنوان کرد کرد که مهاجرت نخبه‌گان در کوتاه مدت قابل حل نیست و اگر مقوله عدالت آموزشی، فرصت‌های برابر و کیفی‌سازی آموزشی برای همگان در دستور کار قرار بگیرد و از سوی دیگر در سمت بازار کار تکنولوژی‌ها، مدل‌های اقتصادی و روش‌های مدیریت نیروی انسانی تغییر شکل دهند می‌توان امیدوار بود که این مساله حل شود.

اولین همایش «فرصت‌های ایران در عصر دیجیتال» به تفصیل به این موضوع خواهد پرداخت. این رویداد توسط شرکت مشاوره مدیریت رهنمان با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران ۲۵ و ۲۶ تیر ماه برگزار خواهد شد. 

 برای تماس با شرکت مشاوره مدیریت رهنمان و حضور در رویدادها و همایش‌های آن می‌توانید با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۵۷۶۷ تماس بگیرید. 

 لینک ثبت‌نام: 

 ideas.rahnaman.com