به گزارش اکوایران، دلار آمریکا در برابر ین به پایین‌ترین حد سه هفته اخیر سقوط کرد. داده‌های تورم، کرون نروژ را تقویت می‌کند.

دلار در برابر ین در روز دوشنبه به پایین‌ترین حد سه هفته اخیر رسید و در برابر سایر ارزهای اصلی کاهش یافت زیرا سرمایه‌گذاران همچنان در انتظار نزدیک شدن فدرال رزرو به پایان چرخه انقباض خود هستند.

با این حال، به طور گسترده انتظار می‌رود که فدرال رزرو در این ماه نرخ بهره را 25 واحد دیگر افزایش دهد، علیرغم اینکه داده‌های روز جمعه نشان می‌دهد که افزایش شغل در ایالات متحده کمترین میزان در 2-1/2 سال گذشته بوده است. افزایش نرخ بهره در ماه جولای پس از توقف فدرال رزرو در ماه ژوئن صورت می‌گیرد.

در همین حال، کرون نروژ، دومین ارز ضعیف با عملکرد G10 در سال جاری، پس از آن که داده‌ها نشان داد تورم اصلی در ماه ژوئن همچنان در حال افزایش است و رکورد جدیدی را به ثبت رساند، تقویت شد.

از سوی دیگر، یوان چین پس از ارقام ضعیف تورم در دومین اقتصاد بزرگ جهان، در برابر دلار کاهش یافت.

در ایالات متحده، جزئیات گزارش اشتغال روز جمعه که منعکس‌کننده رشد مداوم دستمزدها است، بر افزایش بیشتر نرخ بهره در بازار در اواخر ماه جاری تاکید کرد. با این حال، بازار در حال درک این موضوع است که پایان چرخه افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو نزدیک است.

شاخص دلار که ارز ایالات متحده را در برابر سبدی از همتایان اصلی ردیابی می کند، 0.1% کاهش یافت و به 102.20 رسید و در روز جمعه پس از افزایش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در ماه ژوئن، 0.87% کاهش یافت و انتظارات بازار را برای اولین بار در 15 ماه گذشته از دست داد.

از پایان ماه ژوئن، نرخ بهره ایالات متحده افزایش یافته است: حدود 30 واحد پایه در 10 سال، حدود 22 واحد پایه در دو سال. و دلار واقعاً کشش زیادی نداشته است.

یورو آخرین بار پس از جهش 0.7 درصدی در روز جمعه، اندکی افزایش یافت و به 1.0969 دلار رسید.