به گزارش اکوایران، محمد جلال، سخنگوی طرح هوشمندسازی یارانه آرد و‌نان در گفتگوی تلویزیونی با شبکه خبر  با اشاره به ابلاغیه جدید دولت گفت: حوزه مجوزها، نرخ گذاری و اصلاح نرخ، مدیریت جریان گندم، آرد و نظارت بر جریان آن، نظارت بر بازرسی‌ها و کلیه اختیاراتی که وجود داشته و نیازمندی هایی که در بین کارگروه ها وجود داشته در این ابلاغیه پیش بینی شده است. 

وی با اشاره به اصلاح قیمت نان گفت: طرح هوشمندسازی به صورت مستقیم هیچ ورودی به مسئله نرخ نان ندارد و اصلاح نرخ از گذشته در اختیار کار گروه آرد و نان استان‌ها قرار داشته و این رویه همچنان برقرار است.

وی درباره وضعیت نابسامان توزیع خمیرمایه در سالیان گذشته افزود: هزینه جدی نانوایان موضوع خمیرمایه است که سهم جدی در هزینه آنان دارد، تصمیم اخذ شده مبنی بر اینکه زیرساخت فنی توزیع خمیر مایه در سامانه یکپارچه توزیع آرد در کشور پیش‌بینی شده و زیرساخت آن امروز نهایی می‌شود.

مشاور وزیر اقتصاد گفت: امیدواریم در چشم انداز بسیار کوتاهی عملیات توزیع خمیرمایه به نانوایان از طریق سامانه یکپارچه خرید آرد اتفاق بی‌افتد. در ابلاغیه اخیر مقرر شده توزیع خمیرمایه بر اساس قیمت مصوب سازمان حمایت و در سامانه توزیع آرد انجام شود.

وی افزود: بنابراین خمیرمایه متناسب با آردی که نانوایان خریداری می‌کنند به آن‌ها تخصیص داده می‌شود، در ابلاغیه اخیر همچنین امکان ویرایش سهمیه آرد نانوایی‌ها نیز به استان‌ها اعطا شد تا در مواقع ضرور مانند فصل مسافرت‌ها، فصل برداشت محصول و ... که جمعیت مسافر یا کارگران فصلی به یک استان وارد می‌شوند، پایداری توزیع نان با اختلال مواجه نشود؛ اما همه این ویرایش‌ها در سامانه ثبت خواهد شد.