به گزارش اکوایران، شنیده ها از سازمان برنامه و بودجه حاکی از آن است که حکم کریمی در حالی از سوی داوود منظور امضا و به سازمان ابلاغ شد که زراعتکار معاون پیشین، از این تصمیم و حکم جایگزینی کریمی بی اطلاع بود.

محمد صادق کریمی که دکتری سیستم‌های انرژی را از دانشگاه صنعتی شریف دریافت کرده است، سابقه حضور در اندیشکده حکمرانی شریف را در کارنامه دارد و مشاور گروه سیاست‌گذاری انرژی این اندیشکده بوده است.

محمدصادق کریمی

داوود منظور که عمر حضورش در سازمان برنامه به یک ماه نرسیده است، ضمن تغییر ساختار این سازمان مهم و ابلاغ آن در سومین روز حضورش در سازمان برنامه و بودجه، در 27 روز مسئولیتش 8 حکم انتصاب صادر کرد؛ احکامی که تعداد آنها و سرعت در امضا و ابلاغشان نشان می دهد که رئیس جدیدالورود سازمان برنامه و بودجه تغییر اساسی در این سازمان را در دستور کار خود قرار داده است.

او پس از دوپاره کردن مغز متفکر سازمان برنامه و بودجه یعنی تفکیک معاونت مهم «امور اقتصادی و هماهنگی» به دو معاونت «هماهنگی برنامه و بودجه» و «اقتصاد کلان»، تغییرات مدیریتی را کلید زد؛ ابتدا محمدهادی زاهدی وفا که پیشتر معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی محمد مخبر معاون اول بود و به عنوان گزینه پیشنهادی ابراهیم رئیسی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی شد اما رای اعتماد نگرفت را به عنوان رئیس مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی منصوب کرد؛ فردی که ریاست دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق را در کارنامه دارد.

سایر منصوبان منظور در مدیریت میانی سازمان برنامه و بودجه اما یک خاستگاه مشترک دارند؛ یا سابقه مرکز پژوهش های مجلس دارند یا با ستاد راهبردی تحول دولت همکاری داشته اند. منظور در روزهای ابتدایی پذیرش مسئولیت، داریوش ابو حمزه با سابقه معاونت وزارت رفاه و مدیرکلی بودجه مرکز پژوهش‌های مجلس را به عنوان  سرپرست معاونت اقتصادی منصوب کرد. سعید توتونچی ملکی هم با سابقه حضور در مرکز پژوهش های مجلس، با حکم داوود منظور به عنوان سرپرست امور طرح های کلان به سازمان برنامه پیوست. حسن چنارانی و سید جعفر حسینی نیز دیگر منصوبان منظور در سازمان برنامه هستند.

رئیس جدید سازمان برنامه، امروز در حکم دیگری بهنام سرخیل را به عنوان مشاور و رئیس حوزه ریاست این سازمان انتخاب کرد.