به گزارش اکوایران، با افزایش مجدد نرخ بهره اکنون محدوده نرخ بهره هدف فدرال رزرو از 3 تا 3.25 درصد است. بسیاری از بازارها همین پیش‌بینی را داشتند و موضوع مهم دیگر سیگنال‌های بانک مرکزی آمریکا برای ادامه مسیر سیاست پولی این کشور بود. بر اساس سیگنال‌های فدرال رزرو در ادامه سال جاری میلادی این نهاد حداقل یک بار دیگر نرخ بهره را به همین میزان افزایش خواهد داد.

جروم پاول، سکان‌دار فدرال رزرو در صحبت‌های خود وعده داد که مقامات این نهاد از مبارزه خود برای کنترل تورم دست برنخواهند داشت. این بالاترین محدوده هدف نرخ بهره فدرال رزرو از سال 2008 تاکنون به حساب می‌آید. تازه‌ترین پیش‌بینی‌ها نیز در مورد ادامه این مسیر حکایت از این دارد که فدرال رزرو محدوده نرخ بهره هدف را در پایان سال جاری به 4.25 تا 4.5 درصد خواهد رساند قبل از اینکه نرخ بهره را تا 4.5 درصد در سال 2023 برساند.

پاول در سخنان خود گفت که مقامات بانک مرکزی به شدت مصمم هستند تا تورم از قله 40 ساله پایین بیاورند و تا زمانی که به هدف خود نرسند این کار را ادامه خواهند داد هر چند که این مسیر دردسرهایی برای اقتصاد به همراه داشته باشد. او همچنین گفت ای کاش مسیر بدون درد و رنجی برای اقتصاد وجود داشت، اما چنین مسیری موجود نیست. به طور معمول افزایش نرخ بهره و اقدامات انقباضی آثاری رکودی بر اقتصاد دارد و صحبت‌های پاول نیز ناظر به همین موضوع است.

واکنش طلا پس از نشست فدرال رزرو افزایش قیمت بود زیرا تقریبا می توان گفت که اقدام غافلگیرکننده ای از سوی فدرال رزرو صورت نگرفت. قیمت طلا که در ابتدای روز به دلیل افزایش تنش ها میان روسیه و اوکراین صعودی شده بود، در واکنش ابتدایی نزولی شد اما پس از آن در محدوده مثبت باقی ماند تا روز چهارشنبه را در محدوده قیمت 1673 دلاری به پایان برساند. با اینکه طلا پس از نشست فدرال رزرو نزولی نشد اما قول فدرال رزرو برای ادامه افزایش نرخ بهره طلا را در بلند مدت در روندی نزولی نگه خواهد داشت.