به گزارش اکوایران، احمد محمودزاده - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش - امروز (3 تیر) اعلام کرد: بارگذاری شهریه مدارس غیردولتی از ۳۱ خرداد آغاز شد و به تدریج شهریه سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ مدارس غیردولتی روی سایت مشارکت‌ها بارگذاری شده است.

او با اشاره به اینکه الگوی تعیین شهریه مدارس غیردولتی در شورای نظارت مرکزی تصویب و به مدارس ابلاغ می‌شود، ادامه داد: در شهریه مدارس غیردولتی، شهریه ثابت و شهریه فوق برنامه به صورت جداگانه اعلام می‌شود؛ حداکثر ساعات اوقات فراغت در دوره ابتدایی ۶ ساعت، در دوره متوسطه اول ۸ ساعت، در دوره متوسطه دوم ۷ ساعت و هنرستان‌ها ۲ تا ۵ ساعت است.

وی شهریه مصوب مدارس غیردولتی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ را اعلام کرد و گفت: شهریه مدارس غیردولتی از ۵ میلیون تا ۴۸ میلیون تومان است؛ این شهریه متناسب با هر دوره تحصیلی، برنامه آموزشی و هر مدرسه است و تا ۳۸ درصد شهریه می‌تواند با مجوز به عنوان شهریه فوق برنامه اخذ شود.

آنطور که فارس گزارش داده، محمودزاده اظهار کرد: شهریه مدارس غیردولتی از اول مهر است و شامل فعالیت‌های تابستانی امسال نمی‌شود.

او به خانواده‌ها توصیه کرده که میزان شهریه مدارس غیردولتی را در سامانه مشارکت‌ها مشاهده کنند و همچنین تاکید کرده که میزان شهریه مدرسه با م‍ُهر اداره آموزش و پرورش در تابلوی اعلانات مدرسه نصب می‌شود و یک نسخه الکترونیکی از قرارداد شهریه منعقد شده بین مؤسس و والدین در اختیار والدین باید قرار بگیرد.

وی ادامه داد: 360 ساعت دوره آموزشی برای معلمان مدارس غیردولتی پیش‌بینی کرده‌ایم و این آموزش‌ها در شهریه مدارس غیردولتی تاثیرگذار است؛ امسال هیچ معلمی با تحصیلات غیرمرتبط در مدارس غیردولتی تدریس نخواهد کرد.

به گفته محمودزاده، مدارس غیردولتی فاقد ابلاغ شهریه امکان ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه سیدا را ندارند و باید سریعاً اقدام کنند ؛ مدارس غیردولتی که هنوز شهریه‌شان را اعلام نکردند، یک هفته کاری از امروز اجازه داده می‌شود تا شهریه را بارگذاری کنند وگرنه شهریه برای آنها همان شهریه سال گذشته‌شان لحاظ می‌شود.