به گزارش اکوایران، موج مسمومیت دانش‌آموزان در قم به استان لرستان رسید و دیروز در حالی اعلام شد استان قم مسمومیتی نداشته است که شاهد مسمومیت 15 دانش‌آموز بروجردی در استان لرستان بودیم.

آنطور که رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی لرستان خبر داده، تا ساعت ۱۱ شب گذشته (دوم اسفند) ۲۱ دانش‌آموز از دبیرستان دخترانه احمدیه بروجرد دچار مسمومیت با گاز منوکسید کربن شدند.

مهدی غیبی به ایسنا گفته تا ساعت هشت صبح امروز (سوم اسفند) ۱۵ نفر از آنان از بیمارستان ترخیص شدند و هم‌اکنون شش نفر از این دانش‌آموزان در بیمارستان بستری هستند که وضعیت عمومی آنها مطلوب گزارش شده است.

بر اساس اعلام رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی لرستان، در حادثه روز گذشته ۱۵ دانش‌آموز دبیرستان دخترانه احمدیه بروجرد با نشت گاز منوکسید کربن دچار مسمومیت و توسط اورژانس به بیمارستان آیت‌الله بروجردی منتقل شدند و شش دانش‌آموز دیگر نیز با وسیله نقلیه شخصی به بیمارستان انتقال پیدا کردند.

حادثه مسمومیت دانش‌آموزان در استان لرستان امروز هم تکرار شد و رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی این استان گفته 52 دانش‌آموز دیگر دبیرستان دخترانه احمدیه بروجرد دچار مسمومیت شدند.

مهدی غیبی گفته با دریافت این گزارش، سه کد آمبولانس، یک کد اتوبوس آمبولانس و یک کد موتورلانس به محل حادثه اعزام شده و این تعداد دانش‌آموز مسموم در بیمارستان آیت‌الله بروجردی و امام خمینی(ره) بروجرد بستری شده‌اند.

طبق اعلام این مسئول، تعداد دانش‌آموزان مسموم شده هر لحظه در حال افزایش است. مسمومیت این دانش‌آموزان بروجردی با گاز منوکسیدکربن گزارش شده و علت دقیق‌تر در دست بررسی است.

تشکیل جلسه اضطراری در شورای تأمین بروجرد

پس از این رخدادها، جلسه شورای تامین شهرستان بروجرد تشکیل شد. نوبت عصر مدرسه دخترانه احمدیه بروجرد پس از اتفاق صبح امروز تعطیل شده است و برای دایر یا تعطیل بودن مدارس در روز شنبه هم در روزهای آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ورود سازمان بازرسی لرستان

سعید رازانی، مدیرکل سازمان بازرسی لرستان نیز به تسنیم گفته علت مسمومیت سریالی دانش‌آموزان دبیرستان احمدیه بروجرد هنوز به‌خوبی روشن نیست و به‌همین دلیل این موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار سازمان بازرسی قرار گرفته است.

رازانی تاکید کرده که به‌محض روشن‌شدن علت مسمومیت دانش‌آموزان بروجردی علت وقوع این جریان از طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم می‌رسد.

اتفاقات اخیر بروجرد در شرایطی است که پس از گذشت حدود سه ماه از آغاز و تداوم مسمومیت‌های سریالی مدارس دخترانه قم، هنوز علت و عوامل آن مشخص نشده و اما به نظر می‌رسد عمدی باشد.