این خواننده خاطره‌ساز ایرانی در پست خود در اینستاگرام به دو زبان فارسی و انگلیسی نوشته بود: «همانند یک مسافر در این راه پیچیده، من نیز سایه سرطان را لمس کردم. بنابراین اعلام می‌کنم که قصد دارم باقیمانده این سال را به درمان و مراقبت از روحیه‌ام اختصاص دهم. با هر سپیده‌دم، قلب من شجاعت بیشتری پیدا می‌کند و جان را با اندیشه و انرژی بیشتری برمی‌انگیزد تا گامی در مسیر بهبودی بردارم.»

او در ادامه آورده بود: «پس عزیزانم، من قول می‌دهم که آسمانی از سفر خود را به عنوان یک مسافر در این آب‌های ناشناخته همراه با شما به اشتراک بگذارم، با وعده‌ دوباره‌ ملاقات زیر آغوش تابش نور در سپیده‌دم در سال ۱۴۰۳.»

او اولین تابش نور را در سال جدید دید و در همان شب نیز برای همیشه جهان را ترک کرد. فرامرز اصلانی خطاب به طرفدارانش نوشته بود: «در اندیشه شما، ایران و ترانه و آواز هستم.»

مرجان اصلانی، همسرش در پست خود درباره فوت او نوشت: «بودن تو تنها برای من، خانواده‌ و یا عزیزانت نبود، تو خویشاوند ملت ایران بودی، از میهنی که با تمام وجودت دوست داشتی، از فرهنگی که همیشه با افتخار از آن حرف می‌زدی، و زبان فارسی که همواره با اشتیاق و با یکدندگی از آن حفاظت می‌کردی، تو همیشه وابسته به همه اینها بودی ....».

اصلانی با سبک منحصر به فرد خود و آلبوم‌های به‌یادماندنی همچون «به یاد حافظ»، «دل‌مشغولی‌ها» و «روز‌های ترانه و اندوه»، جایگاهی ویژه در موسیقی پاپ ایران دارد.