به گزارش اکوایران، حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با همتای عراقی‌اش اظهار داشت: «موضع برخی از کشورهای اروپایی و به طور مشخص فرانسه را در مذاکرات خیلی سازنده ندیدیم. امیدواریم طرف فرانسوی رویکرد سازنده‌ای در مذاکرات در پیش بگیرد و کمک کند آنچه مرتبط با حقوق ملت ایران است، محقق شود». او ادامه داد:«مشکل دوم درباره سه کشور اروپایی این است که این سه کشور در عمل هیچ ابتکار جدیدی در این مذاکرات از خودشان نشان ندادند». این حرف ها باعث شد که در روزهای آخر هفته  بحث درباره عملکرد هر کدام از کشورهای تروئیکای اروپایی در مذاکرات برجام داغ باشد. یکی از دلایل داغ شدن دوباره این حرف ها خبری است که انریکه مورا، رئیس کمیسیون مشترک برجام و مسئول اداره مذاکرات هسته‌ای با ایران، اعلام کرده و گفته که مذاکرات روز ۲۷ دسامبر، ششم دی، از سر گرفته می‌شود. این دور از مذاکرات به دلیل عجله‌ای که طرف غربی طی روزهای گذشته از خودش نشان داده مهم به نظر می‌رسد و برخی انتظار دارند که این عجله منجر به اتفاقات پر اهمیتی شود.

جلیلی یا شریف؟

وقتی خبرهای مربوط به تصمیم بنزینی دولت به گوش رسید بسیاری یاد طرح موسوم به «وان» افتادند که سعید جلیلی ادعا می‌کرد توسط دولت در سایه زیر نظر او طراحی شده اما حالا گفته می‌شود که برنامه دولت اجرای طرحی است که دو سال پیش توسط اندیشکده حکمرانی دانشگاه شریف طراحی شده است.

تاخت و تاز اومیکرون در اروپا

انگلیس طبق آمار دفتر آمار ملی این کشور برای سومین روز پیاپی در تعداد مبتلایان به کرونا رکورد زده و بیش از ۱۲۲ هزار مورد جدید را ثبت کرده است. به گزارش دفتر آمار ملی انگلیس، در هفته گذشته از هر ۲۰ لندن نشین، ۱ نفر مبتلا به کووید-۱۹ بوده است و پیش‌بینی می‌شود در هفته جاری این آمار به ۱ نفر از هر ۱۰ نفر برسد.برخی کشورهای دیگر اروپایی هم وضعیت مشابهی دارند اما اوضاع در ایران کماکان آرام به نظر می‌رسد.

دولت موفق یا شکست خورده؟

روزنامه کیهان امروز به عملکرد موفق دولت در مهار تورم و ایجاد شغل پرداخته در حالی که روزنامه شرق نوشته: «یکشنبه هفته پیش، چند روزی مانده به شب یلدا، رئیسی در جلسه هیئت دولت تأکید کرد که لازم است روند نظارت بر قیمت کالاها به‌ویژه اقلام ضروری و معیشتی مردم تشدید شود تا شاهد افزایش قیمت برای برگزاری این شب نباشیم. حرف‌های بدون عمل رئیس‌جمهور و گرانی‌های هفته گذشته باعث شد تا فضای مجازی پر شود از انتقاد و گلایه از رئیسی که انگار هنوز باور ندارد رئیس‌جمهور است و دولت اوست که باید اوضاع را سروسامان دهد و معلوم نیست وقتی به گرانی‌ها و شرایط مردم اعتراض می‌کند دقیقا چه کسی را مخاطب حرف‌های خود می‌داند.» 

در کنار اینها دولت از سوی برخی نماینده‌های مجلس هم تحت فشار است تا جایی که در صورت ادامه مشکلات اقتصادی وزرای اقتصاد و صمت تهدید به استیضاح شده اند.